کد خبر: 1044739
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر بیش از هزار تخت در بیمارستان‌های مشهد به بیماران کرونایی اختصاص یافته و پیش‌بینی لازم صورت پذیرفته تا در صورت نیاز میزان فعلی ۲ تا ۳ برابر افزایش یابد.

دکتر شاپور بدیعی اظهارکرد:کرونا بار دیگر ثابت کرد که هرگونه کوتاهی و عادی‌انگاری عواقب ناخوشایندی دارد و متأسفانه در آستانه ماه مبارک رمضان با وضعیت قرمز کرونایی در بسیاری از شهرهای استان و کشور از جمله مشهد مواجه شدیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهدبا بیان اینکه جلسات فوق‌العاده شورای معاونت درمان این دانشگاه پس از رسیدن مشهد به وضعیت‌های نارنجی و قرمز برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این جلسات بر افزایش بخش‌ها و تخت‌های کرونایی در کلیه بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی تأکید شد و در اینجا جا دارد که از همکاری‌های تأمین اجتماعی، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، آستان قدس رضوی و مجموعه‌های خصوصی و خیریه به واسطه همکاری شایسته‌ای که در از ابتدای بحران کرونا تاکنون داشته‌اند تقدیر و تشکر کنیم.

وی تصریح کرد: با ورود به موج چهارم بحران کرونا و قرمز شدن شهر مشهد از تمامی بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی خواسته‌ایم که بخشی از فضای بیمارستانی اعم از بخش‌ها، تخت‌ها و تجهیزات پزشکی موردنیاز را به بیماران کرونایی اختصاص دهند تا هرچه سریع‌تر وضعیت نامطلوب فعلی را مدیریت کرده و به حالت ثبات بازگردیم.

دکتر بدیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از هزار تخت در بیمارستان‌های مشهد به بیماران کرونایی اختصاص یافته و پیش‌بینی لازم صورت پذیرفته تا در صورت نیاز میزان فعلی ۲ تا ۳ برابر افزایش یابد، یادآور شد: در موج چهارم با ویروس جهش یافته انگلیسی مواجه هستیم که خطرش به مراتب از قبلی بیشتر است؛ البته این اقدامات به معنای عدم خدمات‌رسانی به بیماران غیرکرونایی نبوده و نیست و این گروه از بیماران همچون گذشته از خدمات درمانی برخوردارند، اما به واسطه وضعیت قرمز کرونایی موارد اورژانسی در اولویت هستند و از موارد غیراورژانسی هم می‌خواهیم در صورتی که برایشان مشکلی ایجاد نمی‌شود درمان را به زمانی موکول کنند که از این وضعیت نامطلوب خارج شده باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که تزریق واکسن به گروه‌های هدف در حال انجام است، اما به معنای ایمنی صددرصد نیست، تأکید کرد: گرچه تزریق واکسن به اکثر گروه‌های هدف انجام شده، اما باید بدانیم که هیچ چیزی مهمتر از رعایت نکات پیشگیرانه در حفظ سلامت خودمان و اطرافیانمان نیست.

وی بیان کرد: متأُسفانه در موج چهارم بحران کرونا بیشتر مبتلایان کودکان، نوجوانان و جوانان هستند و این سه گروه سنی بیشتر از همگان در معرض خطر هستند، البته این به معنای عدم ایجاد خطر برای دیگر گروه‌های سنی نبوده و نیست و علت اصلی تأکیدمان این است که والدین بیش از پیش مراقب فرزندانشان باشند.

بدیعی تاکید کرد: با توجه به خطرات بیشتر ویروس انگلیسی نیازمند توجه بیش از مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک هستیم و از آحاد مختلف جامعه می‌خواهیم که در این شرایط بسیار سخت به این سه اصل بسیار مهم توجه کرده و به آن عمل کنند تا سختی کار مدافعان سلامت در ماه مبارک رمضان و با دهان روزه که مدت ۱۴ ماه است که در یک وضعیت بسیارسخت به سر می‌برند بیش از این نشود و بتوانند با همکاری شایسته مردم گام مؤثری در مسیر بهبودی بیماران کرونایی بردارند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیز اظهار کرد: در محموله جدید از سوی وزارت بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی ۳۳ هزار و ۳۷۰ واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل داده شد.

دکتر محمدجعفر صادقی با اشاره به اینکه در هر مرحله از ورود واکسن بنا بر اولویت‌بندی‌های از پیش تعیین شده دوزهای واکسن توزیع می شود، عنوان کرد: در این مرحله واکسن بین همکاران نظام پزشکی، پزشکان بخش خصوصی، همکاران بهداشت و درمان، اورژانس و جانبازان بالای ۵۰ درصد توزیع می شود.

وی ادامه داد: این واکسن‌ها دو هفته بعد از تلقیح ایمنی‌زایی خواهند داشت، بنابراین از نگرانی در خصوص سلامتی کادر بهداشت و درمان کاسته می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه این محموله ارسالی از مجموع محموله‌های قبلی بیشتر است، عنوان کرد: همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک می تواند در کاهش آمار ابتلا به بیماری موثر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار