کد خبر: 1044736
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
مدیر کل حفاظت محط زیست خراسان رضوی خبرداد
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی از صدور۱۱۸ اخطاریه برای مراکز تولیدکننده پسماند عفونی خبر داد و افزود: این اخطاریه‌ها به‌منظور بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی و در پی بررسی کارشناسان نظارت و پایش از این مراکز صادرشده است.

تورج همتی اظهار کرد:از حدود۷۰ مرکز بیمارستانی که در این نقاط مختلف خراسان رضوی فعال است ، ۳ بیمارستان شهدا صالح‌آباد در تربت‌جام ، بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) در خلیل‌آباد و حجازی مشهد فاقد دستگاه بی‌خطر سازی مستقل هستند و از امکانات بی‌خطر سازی بیمارستان‌های مجاور برای بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی استفاده می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه نظارت بر نحوه مدیریت پسماندهای عفونی مراکز یادشده از سوی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان و دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود، افزود: اتوکلاوهای مراکز بیمارستانی از طریق بازدیدهای دوره‌ای کارشناسان حفاظت محیط‌زیست استان و نیز آزمایشگاه‌های معتمد سازمان به‌صورت ماهانه مورد نظارت، کنترل و صحت سنجی عملکرد دستگاهی قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد:قریب ۷۵۰ بازدید نظارتی بر مراکز تولیدکننده پسماند عفونی از سوی  آزمایشگاه‌های معتمد محیط‌زیست و ۱۵۰ نوبت بازدید کارشناسی از سوی واحد نظارت و پایش حفاظت محیط‌زیست استان در سال گذشته صورت گرفته است.

همتی تأکید کرد:دراین بازدیدها نیز ۱۱۸ اخطاریه برای واحدهای متخلف در خصوص عدم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی از سوی این اداره کل صادرشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار