کد خبر: 1044727
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
برای نخستین بار در کشور محقق شد؛
زمان طلایی برای پیوند یک عضو حداکثر 6 ساعت است و طبیعتا شرایط خاص نگهداری از بافت در این زمان بسیار موثر است؛ در این حوزه، استفاده از محلول های محافظ بافت پیوندی یکی از نیازهای مبرم است که به دلیل وابستگی کشور به واردات محصول خارجی، همواره با مشکلاتی همراه بوده است.

اما حالا شرکت شیراز سرم، زیرمجموعه بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی، در مسیر تولید این محلول ضروی و قطع وابستگی کشور به واردات آن گام برداشته است.

 

بومی سازی دانش تولید یک محلول وارداتی

مدیرعامل شرکت داروسازی شیراز سرم گفت: با توجه به اینکه شهر شیراز یکی از قطب های اصلی پیوند اعضاء در کشور است، نیاز مبرم به محلول های نگهداری اعضای پیوند بیشتر احساس می شد و به همین دلیل شرکت داروسازی شیراز سرم با همکاری کادر درمانی و متخصصان پیوند اعضاء و همچنین مشارکت شرکت سلامت سازان پارس بوعلی، تولید محلول محافظ اعضای پیوندی بافت را در دستور کار قرار داد. در همین راستا با بررسی تخصصی نمونه وارداتی محصول و تکیه بر دانش متخصصان این شرکت، فرمولاسیون اولیه تولید محلول آماده شد.

تولید انبوه در سال 1400

محمد حسن موقعی افزود:برای نخستین بار در کشور است که محلول محافظ اعضای پیوندی در داخل کشور تولید می شود و طبق برنامه ریزی، در سال 1400 به تولید انبوه خواهد رسید، در حال حاضر اصلاحات فرمولاسیون و مطالعات پایداری محصول در حال انجام است و با صدور مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو، تولید در حجم بالا آغاز خواهد شد. وی تصریح کرد: با تولید این محصول انتظار می رود در انتهای سال نخست بتوان علاوه بر تامین نیاز داخلی، با افزایش ظرفیت تولید در سال های بعد، برای صادرات محصول به کشورهای منطقه نیز برنامه ریزی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار