کد خبر: 1044684
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴

سرویس جامعه جوان آنلاین:اول؛ سخنان آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی خیلی اوقات با موج‌سازی گسترده ضدانقلاب و انتشار گزینشی همراه شده است. هدف، آیت‌الله علم‌الهدی است؟ هدف کوچک اولیه بله، اما تخریب وجهه او تنها یکی از اهداف و البته هدف کوچکی است. او نماینده ولی فقیه است؛ معمم و به اصطلاح آخوند است؛ امام جمعه و انقلابی ا‌ست و تخریب او، تخریب همه این گزاره‌هاست که بخشی از هویت اوست. با این حال وقتی ایشان سخنی بیان می‌کند که می‌تواند وجهه خوبی به دین و علمای دین ببخشد، سانسور می‌شود و کسی سخنان منطقی او را نمی‌شنود. عملیات روانی رسانه‌های ضدانقلاب و اصلاح‌طلب بخشی از این ماجراست. این سو هم ائمه جمعه و همه کسانی که تریبونی دارند، باید از مشاوران رسانه‌ای اهل فن استفاده کنند تا سخنان آنان به گونه‌ای بیان نشود که بهانه دست فرصت‌طلبان بدهد.


دوم؛ «دیوار‌های حرم متبرک است، اما اگر خون روی آن بریزد نجس نمی‌شود؟ چرا نجس می‌شود، بنابراین اگر کسی هم که ناقل این ویروس است درِ حرم را ببوسد، درِ حرم را آلوده کرده است. حرف افراد خرافه‌پرور را باور نکنید، آستان قدس رضوی بیش از ۲میلیارد تومان ماسک خریده است.» این بخشی از اظهارات آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد در واکنش به کلیپی است که در آن یک مدیر کاروان زیارتی، به زائران توصیه می‌کند از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر خودداری کنند. این سخنان در نمازجمعه بزرگ‌ترین شهر مذهبی ایران، در رسانه‌های مختلف تا چه اندازه بازتاب پیدا کرد؟ آن کلیپ مربوط به یک سفر زیارتی مربوط به یک گوشه کشور چطور؟ ماجرای کلیپ از این قرار بود که فردی که ظاهراً روحانی کاروان است، به زائران امام‌رضا (ع) توصیه می‌کند از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر خودداری کنند. فارس می‌نویسد: «بر خلاف مانور گسترده‌ای که توسط رسانه‌های مختلف روی آن کلیپ داده شد و حتی کانال رسمی وزیر ارتباطات آن را در تلگرام بازنشر کرد، این سخنان صریح آیت‌الله علم‌الهدی سانسور شد. بدیهی است هر موضوعی که بیشتر مورد تمرکز قرار بگیرد، در ذهن عموم مردم عمیق‌تر نهادینه می‌شود و به همین سادگی، رسانه‌ها ادراک جمعی نسبت به یک موضوع را جهت‌دهی می‌کنند. از همان ابتدا، شبکه‌های ضد ایرانی فارسی زبان از جمله «بی‌بی‌سی»، «من‌و‌تو» و «ایران اینترنشنال» و چهره‌های مشخصی مثل مسیح علی‌نژاد به پوشش رسانه‌ای آن کلیپ پرداختند. اما از آن عجیب‌تر، بازنشر آن توسط کانال رسمی وزیر ارتباطات کشور بود که باعث انتشار گسترده‌تر آن در فضای کانال‌های تلگرامی شد.»


آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد نیز در رابطه با اظهاراتی مانند آنچه در این کلیپ جنجالی بیان شده بود، اینگونه واکنش نشان داد: «امام‌رضا (ع) ولایت مطلقه الهی دارد، اما کرامت حضرت به یک جریان غیر معقول تعلق نمی‌گیرد. اینکه کسی بگوید در حرم اگر خودم را از ارتفاع بیندازم صدمه نمی‌بینم، اتفاقاً می‌میرد. با امام‌رضا (ع) لج نکنید، امام‌رضا (ع) می‌تواند شما را حفظ کند، اما معجزه غیرمعقول نمی‌کند.»


فارس ادامه می‌دهد: «اما همانطور که قابل پیش‌بینی بود، رسانه‌های ضدانقلاب، حتی کوچک‌ترین اشاره‌ای به این بیانات آقای علم‌الهدی نداشتند. بیشتر رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز ترجیح دادند این سخنان را در حاشیه دیگر مطالب و نهایتاً به صورتی کم رمق بازتاب دهند. این در حالی است که همین رسانه‌ها، بار‌ها امام جمعه مشهد را مورد هجمه قرار داده‌اند؛ هجمه‌هایی که با تقطیع جملات آقای علم‌الهدی به دفعات تکرار شده است و هر مطلبی که این تصویرسازی را مخدوش کند، در فضای رسانه‌ای سانسور می‌شود. رسانه‌ها تعیین می‌کنند چه چیز را «باید» بشنویم و چه چیز را نه؛ چه چیز را باید ببینیم و حق دیدن چه چیزی را نداریم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار