کد خبر: 1044607
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
معاون پزشکی آزمایشگاهی اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی
معاون پزشکی آزمایشگاهی اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: اجباری در سقط درمانی وجود ندارد و مادرانی که می خواهند جنین ناقص‌الخلقه خود را نگه دارند می‌توانند به بارداری ادامه دهند.

دکتر حمید عطاران افزود: طی سال گذشته ۸۱۷ مجوز  سقط درمانی در  پزشکی قانونی خراسان رضوی صادر شده است و ۱۹۴ درخواست سقط درمانی که حدود ۲۰ درصد از  کل تقاضاهای سقط درمانی در خراسان رضوی را شامل می شود رد شده است.

وی اضافه کرد:مجوز سقط درمانی به علت نقایص جنینی در اعضا و جوارح داخلی، اختلال ژنتیکی و کروزومی پس از تشخیص قطعی صادر شده است به نحوی که ادامه بارداری و نقص خلقت و عقب ماندگی جنین موجب حرج مادر بوده است.

معاون پزشکی آزمایشگاهی اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت:سقط درمانی به گونه ای است که مادر برای استفاده از حق قانونی به پزشکی قانونی مراجعه کرده و ابتدا تحت بررسی سه پزشک متخصص قرار می گیرد.

عطاران افزود:در ادامه این فرآیند مدارک دوباره توسط کارشناسان پزشکی قانونی بررسی می شود و پس از قطعیت تشخیص مجوز  صادر می شود.

خدمات سازمان پزشکی قانونی خراسان رضوی در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی از طریق چهار مرکز فعال پزشکی قانونی در مشهد و ۱۸ مرکز دیگر در شهرستان‌های این استان به عموم مردم ارائه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار