کد خبر: 1044584
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی خبرداد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: اجرای ۲۵ مصوبه سفر سال گذشته استاندار خراسان رضوی به شهرستان کاشمر به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

سید کمال الدین میرجعفریان در نشست بررسی مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی به کاشمر اظهار کرد: هر ۲۵ مصوبه این سفر در مسیر اجرا قرار گرفته و گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص عمل به تکالیف خود در این زمینه گرفته شده و به تایید فرماندار شهرستان رسیده است.

معاون هماهنگی  امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: به عنوان مثال عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر آغاز و کارگاه‌های آن تجهیز شده که باید تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد، همچنین اقدامات اداری برای توسعه این شهرک به میزان ۱۰۰ هکتار نیز انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای باند دوم جاده کاشمر به سه راهی شادمهر از ابتدای سال جاری آغاز شده و زیرسازی پروژه در سه یا چهار کیلومتر از این مسیر انجام گرفته است و تامین مالی پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ تعیین تکلیف شده که با پیگیری‌های لازم دستگاه اجرایی باید در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

میرجعفریان افزود: چند طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری برای شهرستان کاشمر تعریف شده که پس از تقاضا از سوی سرمایه گذار، استعلام‌های لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گرفته خواهد شد.

 

معاون هماهنگی  امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح توسعه مقبره امامزاده سید مرتضی (ع)، سه گزینه از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ارایه شده که با یکی از گزینه‌های آن موافقت شده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی گفت: برای اجرای برخی از این مصوبات اقداماتی از جمله تامین اعتبار برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی و علوم قرآنی کاشمر به میزان ۲۰ میلیارد ریال، تعیین تکلیف نواقص آماده‌سازی و تحویل شهرک مسکن مهر به شهرداری کاشمر، تعیین دو فاز برای فرهنگسرای شهید مدرس و به بهره‌برداری رساندن آن تا پایان شهریور ماه امسال، صدور مجوز برای سه درخواست برای دفتر پیشخوان شهری یا دفتر آی.سی.تی روستایی انجام گرفته است.

میرجعفریان عنوان کرد: همچنین در این راستا تامین روشنایی ورودی‌های کاشمر ۶۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد، عملیات اجرایی بلوک زایمانی به مرحله نازک کاری رسیده و در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، نصب دکلها برای ارتقای اینترنت و بازنگری طرح هادی برخی روستاهای کاشمر در حال اجراست و منابع مالی برای نوسازی برخی از خانه‌های روستایی این شهرستان نیز تامین شده و تاکنون ۱۷ نفر متقاضی این تسهیلات شده‌اند. 

معاون هماهنگی  امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: باقی مصوبات سفر استاندار به شهرستان کاشمر نیز در حال اجراست که آخرین مهلت برای تکمیل اجرای این مصوبات هفته دولت امسال یا پایان سال جاری می‌باشد.

استاندار خراسان رضوی هفتم بهمن ماه سال گذشته به شهرستان کاشمر در جنوب غربی خراسان رضوی سفر کرد.

بازدید از روند ساخت راه‌های روستایی، چند واحد صنعتی و همچنین جاده در دست ساخت شادمهر - کاشمر از جمله برنامه‌های استاندار خراسان رضوی در سفر به شهرستان کاشمر بود.

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از ۲ بخش و ۳۵ روستاست و ۳۸ هزار نفر از جمعیت آن ساکن روستاها هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار