کد خبر: 1044581
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرزعنوان کرد
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: به محض دریافت پیام رهبر انقلاب مبنی بر تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها در نشستی قرارگاه راهبری شعار سال را راه‌اندازی کردیم.

سردار سید یوسف مولایی با تبریک فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب طی ۴۲ سال گذشته از عمر پربرکت خود، همواره یک شعار اساسی داشته و این شعار همواره، ماندگار است.

وی با بیان اینکه بر اساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سپاه حافظ و نگهبان انقلاب است، تصریح کرد: سپاه فارغ از زمان، مکان و نوع تهدید باید مدافع انقلاب باشد و در این ۴۲ سال نشان داده در برابر هر تهدیدی مقابله کرده و نقش مؤثر، قاطع و تعیین‌کننده‌ای داشته است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بیان کرد: سپاه پاسداران در اوایل انقلاب برای دفاع از انقلاب و حراست آن با جنگ داخلی که دشمن در کشور راه‌اندازی کرده بود، مقابله کرد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی وضعیت اوایل انقلاب را مشاهده می‌کنیم در تمام کشور از حواشی تا مرکز گروه‌های مختلف در کشور درگیری و ناامنی ایجاد کرده بودند.

سردار مولایی گفت: در شمال غرب به عنوان تجزیه‌طلبی کردستان، در جنوب شرق بلوچستان، در شمال کشور خلق مسلمان، در جنوب خلق عرب و همه نقاط کشور گروه‌های مختلف اکثریت، اقلیت، فداییان و فرقان برای به زانو درآوردن انقلاب نوپا اقداماتی را بر اساس خواسته و طراحی‌های که از خارج می‌شد، آغاز کردند.

وی با بیان اینکه به فضل خدا سپاه پاسداران در کنار بسیج موفق شدند این مرحله را پشت سر بگذارند، اظهار کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس سپاه و بسیج نقش عمده‌ای را در کنار سایر نیروهای نظامی و انتظامی ایفا کردند. البته در تمام مراحل ارتش، نیروی انتظامی، ژاندارمری، شهربانی و کمیته‌ها نقش مؤثری نیز داشتند که مستمر است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بیان کرد: علاوه بر آن به محض شروع انقلاب، سپاه پاسداران متولی اقدامات سازندگی شد و بیشتر در مناطق جنگی همراه با دفاع از کشور اقدامات سازندگی را انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه اقدامات سازندگی سپاه بعد از دوران جنگ تحمیلی در زمینه سدسازی و ایجاد پالایشگاه، توسعه پالایشگاه‌ها و … بوده است، تصریح کرد: برای اولین بار سدسازی در کشور به دست نیروهای متخصص سپاه به خوبی صورت گرفت.

سردار مولایی با بیان اینکه همچنین سپاه و بسیج در خصوص واکسینه کردن فلج اطفال پرقدرت وارد عرصه شدند و به خوبی عمل کردند، خاطرنشان کرد: در حوزه‌های اقتصادی که می‌توانست به مردم کمک کند، به ویژه اشتغال خانگی و کمک به مردم برای تأمین نیازهای اولیه خود اقدامات مؤثری داشته است.

وی گفت: وقتی توسط آمریکایی‌ها و غربی‌ها گروهایی برای هواپیماربایی تحریک شدند، سپاه پاسداران وارد عمل شد و حفاظت هواپیمایی را راه‌اندازی کرد که در این زمینه نیز موفق بوده است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه سپاه در تمام عرصه‌ها با موفقیت، قاطع و تعیین‌کننده وارد عمل شد که این نقش تاریخی را برای دفاع از انقلاب ایفا کند، اظهار کرد: در زمانی که نیازمند موشک بودیم و امکان خرید نداشتیم، شهید تهرانی‌مقدم وارد عرصه شدند و اکنون موشک‌های نقطه‌زن و بهترین پهپادها را به عرصه تولید می‌رسانیم.

وی در خصوص اقدامات سپاه در راستای تحقق شعار سال، بیان کرد: به محض دریافت پیام رهبر انقلاب مبنی بر تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها در دوم فروردین ماه در نشستی قرارگاه راهبری شعار سال را راه‌اندازی کردیم.

سردار مولایی تصریح کرد: بر این اساس به صورت عملیاتی و پشتیبانی‌های قانونی وارد عمل شدیم و در جهت رفع مشکلات تولیدکنندگان پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

طرح محله‌محور مقابله با کرونا را به صورت مکتوب ارائه دادیم

وی با بیان اینکه در زمان شیوع بیماری کرونا سپاه استان البرز به طور ویژه وارد عرصه شد، خاطرنشان کرد: در اولین هفته اسفند ماه طرح مقابله با کرونا و طرح محله‌محور را به صورت مکتوب ارائه دادیم و تمام ظرفیت‌های سپاه مانند لشکر ۱۰ سید الشهدا (ع)، نواحی، معاونت‌ها و اقشار را پای کار مقابله با ویروس کرونا آمدند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان البرز، گفت: بر این اساس در پیک چهارم کرونا با تأکید بر به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها این طرح را عملیاتی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بسیج و سپاه به صورت شبانه‌روزی حاضر است در هر عرصه‌ای که کشور نیاز داشته باشد وارد میدان شود، متذکر شد: امیدواریم مانند گذشته راه شهدا را ادامه دهیم، چراکه آنها راه آینده ما را تعیین کردند و بر اساس منویات امام راحل و رهبر انقلاب بسیج و سپاه مأموریت‌های خود را به درستی انجام می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار