کد خبر: 1044543
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان:
سیدعلی معرک‌نژاد از پخش دو ویژه‌برنامه "بهشت اجابت" و "فرمول جاذبه" در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان دو ویژه‌برنامه با محوریت معرفی مجموعه تخت فولاد و مشاهیر آن پخش می‌شود، اظهار داشت: ویژه‌برنامه سحرگاهی "بهشت اجابت" مانند دو سال گذشته در سحرهای ماه مبارک رمضان و از حدود ساعت 3:30 بامداد تا اذان صبح از شبکه استانی اصفهان پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه "بهشت اجابت" در 10 شب نخست ماه رمضان از شبکه سراسری شما نیز به روی آنتن می‌رود، افزود: تلاش کرده‌ایم در بخش‌های گوناگون این برنامه ظرفیت‌ها و مشاهیر مدفون در تخت فولاد اصفهان از جمله علما، بزرگان و شهدای آرمیده در گلستان شهدا را معرفی کنیم.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان ادامه داد: آیتم معرفی شخصیت‌ها و مشاهیر با محوریت حکایات اخلاقی با موضوعات مرتبط قرآنی یکی از بخش‌های برنامه بهشت اجابت است که 29 موضوع اخلاقی از مشاهیر تخت فولاد اصفهان برای مردم تشریح  و مسابقه ای در این زمینه برگزار می شود.

معرک نژاد تصریح کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۳۳ و همچنین صفحه اینستاگرام تخت فولاد (takhtefoulad_ir) در این مسابقه شرکت کنند و جزو یکی از چهار برنده روزانه این مسابقات باشند.

وی با اشاره به حضور مهمان در برنامه بهشت اجابت در هر سحر ماه مبارک رمضان و پخش سخنان این کارشناسان به صورت زنده گفت: سخنرانی کارشناسان با موضوعات مختلف و با محوریت سبک زندگی قرآنی است.  مناجات‌خوانی و سحوری‌خوانی نیز از دیگر بخش‌های این برنامه است.

وی با اشاره به پخش آیتم وصیت‌نامه و زندگی‌نامه شهدا در برنامه بهشت اجابت تصریح کرد: بخشی شامل جملات و روایات بزرگان کشور پیرامون عظمت مجموعه تخت فولاد نزدیک به اذان صبح پخش خواهد شد.

به گفته مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان، برنامه بهشت اجابت در سال نخست پخش آن مقام دوم ویژه‌برنامه‌های سحرگاهی مراکز استان‌ها را به خود اختصاص داد و در سال 99 نیز به عنوان بهترین ویژه‌برنامه‌ سحرگاهی مراکز استان‌های کشور انتخاب شد که حاصل تلاش‌های مرکز صداوسیمای استان، مجموعه تخت فولاد، منطقه ۶ شهرداری اصفهان و سایر دست‌اندرکاران آن بوده است.

معرک‌نژاد افزود: امسال نیز تلاش کرده‌ایم برنامه بهشت اجابت با کیفیت بیشتر و با تنوع بالاتر پخش شود و آیتم‌های زیادی در قالب‌های گوناگون در گلستان شهدا ضبط شده است که امیدوارم موردتوجه مخاطبان قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه ملی "فرمول جاذبه" تصریح کرد: این ویژه‌برنامه ترکیبی نیز با هدف معرفی مشاهیری که زندگینامه و سبک زندگی آنها فرمولی برای موفقیت است پخش می‌شود. این ویژه‌برنامه با محوریت تاریخ، فرهنگ و هویت ایران‌زمین به معرفی 13 شخصیت آرمیده در تخت فولاد می‌پردازد که خدمات و آثار ملی و بین‌المللی داشته‌اند.

وی ادامه داد: جلال‌الدین همایی، ابوالقاسم میرفندرسکی، جلال تاج اصفهانی، محمدحسین مصورالملکی، سیدمحمد صمصام‌، عبدالجواد فلاطوری، شیخ محمدباقر زند کرمانی، میرزا سلیمان خان رکن‌الملک، سید محمدباقر درچه‌ای، شهید حسین خرازی، بی‌بی مریم بختیاری، نصرت السادات امین و حاج‌آقا رحیم ارباب از جمله این شخصیت ها هستند.

معرک نژاد خاطرنشان کرد: تلاش کرده ایم در قالبی جذاب و دیدنی برای اولین بار مجموعه تخت فولاد را در قاب رسانه ملی معرفی کنیم تا مخاطبان با ظرفیت‌های بی‌نظیر دومین آرامستان بزرگ جهان تشیع بیشتر آشنا شوند تا بیشتر به شناخت هویت، تمدن و تاریخ کشورمان کمک کنیم.

گفتنی است برنامه "بهشت اجابت" هر سحر ساعت 3:30 از شبکه استانی اصفهان و برنامه "فرمول جاذبه" در ماه مبارک رمضان در 13 قسمت از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر