کد خبر: 1044510
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
بارسا با قهرمانی در کوپا‌دل‌ری به آینده امیدوار شد
کاتالان‌ها با قهرمانی در جام حذفی فوتبال اسپانیا بعد از دو سال موفق به کسب یک جام شدند و حالا با انگیزه بیشتری برای فتح لالیگا تلاش می‌کنند. فینال کوپا‌دل‌ری را بارسا و بیلبائو در ورزشگاه سانچس پیسخوان برگزار کردند که با طوفان چهار گله شاگردان رونالد کومان به پایان رسید. بازیکنان تیم در جشن قهرمانی پیراهنی به تن داشتند که روی آن نوشته شده بود «اولین از عصر جدید» و این شعار به کسب اولین جام فصل اشاره داشت. به نظر می‌رسد با آمدن رئیس جدید تحولات اساسی در حال رقم خوردن است و بازگشت بارسا به کورس قهرمانی لالیگا و موفقیت در جام حذفی از جمله این تحولات هستند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: فتح کوپا‌دل‌ری همه را به آینده امیدوار کرده؛ کومان امیدوار است تیمش در لیگ نیز موفق شود. لاپورتا، رئیس باشگاه به جلب نظر لیونل مسی امیدوار شده و کاپیتان نیز بعد از ثبت رکورد آقای گلی این رقابت‌ها به نام خود روحیه گرفته است. به غیر گریزمان و دی یونگ، مسی هم دبل کرد تا معلوم شود هنوز دلش با بارساست و برای موفقیت تیم محبوبش هر کاری می‌کند. سی‌و‌یکمین قهرمانی بارسلونا در جام حذفی در حالی رقم خورد که کاپیتان لئو تعداد گل‌هایش در فینال‌های کوپا‌دل‌ری را به عدد ۱۰ رساند و از این حیث رکورد جدیدی را ثبت کرد. مسی با پیراهن بارسا تاکنون هفت بار جام قهرمانی کوپا را بالای سر برده، اما قهرمانی ۲۰۲۱ برای او و هم‌تیمی‌هایش لذت دیگری داشت، چراکه اولین قهرمانی بعد از گذشت دو سال می‌تواند نویدبخش روز‌های بهتری برای بلوگرانا باشد، به ویژه برای مسی که هنوز تکلیف رفتن یا ماندنش مشخص نیست. مهاجم آرژانتینی بعد از این قهرمانی، کاپیتانی بارسلونا را یک افتخار خواند: «کاپیتان این باشگاه بودن بسیار خاص است و این جام هم یک جام ویژه برای من محسوب می‌شود و به بالا بردنش افتخار می‌کنم. افسوس که نمی‌توان این قهرمانی را کنار هواداران جشن گرفت و شرایط پاندمی کرونا چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد. کوپا‌دل‌ری همیشه برای من جام خاصی بوده و می‌دانم هواداران نیز از این قهرمانی لذت برده‌اند. ما به بردن این جام عادت داریم و این تیم شایسته فتح جام و یک شادی بزرگ بود.» کاپیتان به هواداران اطمینان داد که در هشت بازی باقی مانده لالیگا نیز پرقدرت ظاهر شوند: «نیم‌فصل اول خوب کار نکردیم و امتیازت زیادی را در لالیگا از دست دادیم، ولی پس از آن قدرت گرفتیم و الان شرایطمان خوب است. حالا در کورس قهرمانی هستیم. افسوس که در ال‌کلاسیکو شکست خوردیم. هنوز هشت بازی دیگر بافیمانده و سعی می‌کنیم قهرمان لالیگا شویم.»

سرمربی هلندی بالاخره طعم نخستین قهرمانی با کاتالان‌ها را چشید. کومان که هنوز مخالفان زیادی دارد، شاگردانش را شایسته قهرمانی کوپا‌دل‌ری دانست: «شایسته قهرمانی بودیم. نیمه اول فرصت‌های زیادی را از دست دادیم و برای گلزنی کمی به مشکل خوردیم، ولی پس از زدن گل اول کار راحت شد و گل‌های بعدی هم از راه رسیدند. نمایش بزرگی از هر لحاظ ارائه دادیم و این یک فوتبال تماشایی بود. دی‌یونگ و لیونل مسی بهترین‌های میدان بودند.  مسی سال‌هاست که ثابت کرده بهترین بازیکن دنیاست. او هم مؤثرترین بازیکن ما بود، ولی نباید از نقش دی‌یونگ نیز به سادگی گذشت. دیگر بازیکنان هم نمایشی بی‌نقص داشتند. در سطحی خارق‌العاده ظاهر شدیم و شایسته فتح جام بودیم.» رونالد کومان با اینکه از آینده کاری‌اش در بارسا مطمئن نیست، اما ابراز امیدواری می‌کند که لیونل مسی همچنان در این تیم بازی کند: «آینده هر مربی به نتایج تیمش و کسب جام بستگی دارد. برخی مواقع از طرح این سؤال ناراحت می‌شوم، چون وقت کافی نداریم و در یک هفته همه چیز می‌تواند عوض شود و این منصفانه نیست. فتح جام همیشه مهم است و این تیم امسال شایسته حداقل کسب یک قهرمانی بوده است. امیدوارم این آخرین جام مسی با بارسا نباشد. ما دوست داریم او با باشگاه تمدید کند.»

رئیس باشگاه بارسلونا از اینکه بعد از یک ماه از بازگشتش به این سمت، یک جام به ویترین افتخارات بارسا اضافه شده به خود می‌بالد. یکی از شعار‌های اصلی خوان لاپورتا تمدید قرارداد مسی و بازگرداندن بارسا به قله افتخارات بود. قهرمانی در جام حذفی شروع خوبی بود برای رئیسی که برای حفظ کاپیتان هر کاری می‌کند: «انگیزه زیادی برای قهرمانی داشتیم و این کار را به سرانجام رساندیم. فینال بزرگی بود و حریف خوبی را شکست دادیم. بازیکنان به این قهرمانی نیاز داشتند و همه بازیکنان را خوشحال می‌بینم. این اولین جام از یک دوره موفقیت‌آمیز جدید است. مسی بهترین بازیکن دنیاست. اطمینان دارم که لئو قصد ماندن دارد و هر کاری از دستمان بربیاید برای تمدید با او خواهیم کرد. هر کاری که مقدور باشد، انجام می‌دهیم تا لئو بماند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار