کد خبر: 1044470
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، به جایگاه و نقش حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: امروز در گام دوم انقلاب حوزه های علمیه رسالت سنگین تری نسبت به گذشته بر دوش دارند.

به گزارش خبرنگار جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: استان لرستان از دیرباز تاکنون خواستگاه علما، فقها و اندیشمندان بزرگی بوده و هست که برخی از آنها همچون آیت الله العظمی بروجردی شهرتی فراتر از مرزهای کشور است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: وجود انسان های فرهیخته، عارف و زاهد در استان لرستان که با گذشته ده ها سال هنوز نام، یادشان و رفتارشان برای نسلی که آنها را ندیده اند تاثیر گذار است برای همه درس آموز و وظیفه روحانیت را سخت تر می کند.

وی عنوان کرد: روحانیت فرهیخته استان لرستان در گذشته در ارتقا فرهنگ دینی تلاش و مجاهدت کرده و سختی ها و دشواری های زیادی جهت تبلیغ دین پشت سر گذاشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی حوزه های علمیه به ویژه حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور گسترش کمی  و کیفی خوبی پیدا کرده است.

وی گفت: حوزه های علمیه خواهران جهت تعلیم و تربیت خواهرانی دین شناس، توانمند در تبلیغ آموزه های دینی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بسیار فعال و موفق عمل کرده اند.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: با توجه به اینکه تأکید بر اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب اسلامی بیش از گذشته است و ما تجارب چهل ساله اول را به همراه خود داریم رسالت حوزه های علمیه خواهران رسالتی دشوار و سنگین است .

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: امروزه تکنولوژی ،اختراعات و اکتشافات علی رغم اینکه در تسهیل زندگی مردم تأثیر گذار است ولی چنانچه در مسیر درست از آن استفاده نشود سبب انحطاط بشریت می شود در همین راستا دین ، معنویت و اخلاق می توانند مسیر صحیح استفاده از تکنولوژی را به مردم نشان بدهند.

وی  با بیان اینکه امروزه باید با خرد جمعی، همدلی و همراهی همدیگر استفاده از تکنولوژی، اختراعات و اکتشافات را در مسیر صحیح قرار بدهیم اظهار داشت: طبیعی است که در حوزه های علمیه خواهران، خواهران مدتی را به تعلم در مسائل آموزشی و پژوهشی سپری و دوره های مشخصی را در این جهت طی می کنند ولی وقتی خواهران وارد اجتماع می شوند باید به عنوان الگو در اجتماع حضور پیدا بکنند، یعنی هدف از آموزش و پژوهش که باید همراه آن تهذیب نفس و مزین شدن به اخلاق نیکو و پسندیده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: خواهران در حوزه های علمیه و مدارس علمیه وقتی وارد پاسخگویی به سؤالات شرعی و دینی مردم می شوند بایستی حرکات و رفتارشان و سکناتشان به عنوان الگو در جامعه مطرح باشد.

وی عنوان داشت: کمیت در حوزه های علمیه امری پسندیده است، اما امر پسندیده تر این است که خواهرانی که فارغ التحصیل می شوند به عنوان الگو در جامعه معرفی شوند و همچنین پاسخگویی به مسائل خاص بانوان باید به یک امر مهم مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه پرورش، تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه یک اصل اساسی است، عنوان کرد: امروزه باید جریان سازی سالم فرهنگی،دینی و تاثیر گذار از طریق خواهران مهذب و پرورش یافته حوزه علمیه در میان مادران و خواهران ترویج پیدا کند.

وی انقلابی بودن و انقلابی ماندن را از دیگر مسائل و اصل های مهم حوزه علمیه خواهران دانست و بیان کرد: باید دشمن شناس باشیم و با حضور در میدان و عرصه های مورد نیاز نظام اسلامی همیشه آماده فداکاری باشیم در همین راستا این امر مهم در حوزه های علمیه باید مورد توجه قرار بگیرد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار