کد خبر: 1044449
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همیشه به اندازه کافی تخت برای بیماران کرونایی داریم و درحال حاضر نیاز به بیمارستان صحرایی وجود ندارد.

علی اصغر انجیدنی مدیر نظارت بر درمان واعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: همیشه به اندازه کافی تخت برای بیماران کرونایی داریم. ما همه‌ بیمارستان‌ها را موظف به ایجاد بخش کرونا کردیم و بیمارستان‌های اصلی دانشگاه نیز بیشتر ظرفیت خود را به این بخش اختصاص داده‌اند.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ما اعمال جراحی الکتیو را بسیار محدود کرده‌ایم و همچنین اعلام کردیم که در صورت نیاز، همه تخت‌های بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی تعلق می‌گیرد؛  بنابراین درحال حاضر مشکل کمبود تخت نداریم و به صورت هوشمند و هدفمند، به تخت‌های موجود می‌افزاییم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیاز به راه اندازی بیمارستان صحرایی است یا خیر تشریح‌کرد: در وضع موجود به بیمارستان صحرایی نیازی نیست و استفاده از آن‌ را نیز با وجود تمهیدات اندیشیده شده، بعید می‌دانیم اما در دانشگاه مشهد بیمارستان صحرایی داریم و می‌توانیم به مدت چندساعت آن‌ را فعال کنیم.

انجیدنی خاطرنشان‌کرد: دو مسئله مهم وجود دارد؛ اول اینکه مردم به توصیه‌های ما عمل کنند یعنی از سامانه ۱۹۱ مشورت بگیرند و از مراجعه به افراد فاقد صلاحیت خودداری کنند. مسئله دوم این است که اگر بیمار بدحال بود و نیاز به مراجعه ‌به مراکز درمان داشت از سامانه ۱۱۵ برای انتقال استفاده کنند و اگر بدحال نبود ترجیحا به مراکز درمان سرپایی انتقال داده‌شوند؛ زیرا بیمارستان‌ها بیشتر برای بیمارانی است که از طریق ۱۱۵، پزشکان متخصص و مراکز درمان سرپایی ارجاع داده‌شده‌اند و مراجعه مردم ممکن‌ است برای آن‌ها مشکلی ایجادکند.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تلاش ما این است که بیماران زیاد افزایش پیدا نکنند و مردم هم بیشتر رعایت کنند تا این موج هم به سرعت به پایان برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار