کد خبر: 1044433
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خبرداد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: زمین برای ساخت واحد مسکونی مورد نیاز خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان این استان با استفاده از ظرفیت زمین‌های دستگاه‌های متولی در شهرستان‌های مختلف تامین شد.

سید کمال الدین میرجعفریان در نشست بررسی تامین مسکن برای ایثارگران خراسان رضوی اظهار کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان ملی زمین و مسکن منعقد شد که سهم این استان از مفاد این تفاهم‌نامه ساخت پنج هزار واحد مسکونی برای ایثارگران تعیین گردید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای تسریع در اجرای این تفاهم‌نامه، تمام مسیرهای تحقق آن بررسی و شیوه‌نامه مربوطه تنظیم شده است که براین اساس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باید افراد واجد شرایط دریافت مسکن را احصا و به اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کند و این اداره نیز پس از استعلام و تعیین افراد واجد شرایط، زمین مورد نظر را برای ساخت واحدها مشخص نماید.

وی بیان کرد:باید سهم ایثارگران هر شهرستان از زمین مورد نظر برای ساخت واحد مسکونی مشخص و مکان یابی واحدها انجام شود.

میرجعفریان افزود: به جز تفاهم‌نامه یاد شده چهار هکتار زمین در اطراف مشهد به محدوده شهر افزوده شده که طرح تفصیلی آن باید تهیه شود و پس از تهیه این طرح، بلوک‌های ۶ طبقه برای هشتصد تا هزار نفر از متقاضیان ایثارگر ساخته می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: واگذاری زمین و آماده سازی آن برای ساخت واحدهای مسکونی در این چهار هکتار باید هر چه سریعتر از سوی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی آغاز شود.

وی تصریح کرد: مشکل تامین زمین برای ساخت ۳۱۲ واحد ویژه ایثارگران با الحاق ۱۰ هکتار زمین به محدوده شهر نیشابور نیز برطرف شده و این زمین حداکثر تا یک ماه آینده باید آماده واگذاری برای ساخت مسکن باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در این باره گفت: ۳۰ هزار نفر از ایثارگران این استان تقاضای خود را برای تامین مسکن ارائه کرده‌اند که بیشتر آنان واجد شرایط هستند.

حجت‌الاسلام حسین معصومی افزود: متقاضیانی که تاکنون تسهیلات دولتی برای خرید یا ساخت مسکن دریافت نکرده‌اند، از نظر این بنیاد واجد شرایط دریافت مسکن تلقی می‌شوند.

وی جمعیت زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی را ۳۱۴ هزار نفر اعلام و بیان کرد: این تعداد بیشترین جمعیت ایثارگران را در بین استان‌های کشور تشکیل می‌دهد.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی تاکنون ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۸۱۴ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار