کد خبر: 1044373
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
دزدان شبرو که به خانه‌های غرب تهران دستبرد زده‌اند با درخواست قطع ید از سوی شاکیان مواجه شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  سال ۹۲ مأموران پلیس تهران از سرقت‌های مشابه به خانه‌های غرب تهران باخبر و تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. بررسی‌های اولیه نشان داد سارق یا سارقان در ساعت‌های پایانی شب و در نبود صاحبان خانه پس از باز کردن قفل در وارد خانه می‌شدند و پس از شکستن گاوصندوق پول، طلا و دلار‌ها را سرقت می‌کردند. با بدست آمدن این اطلاعات، تلاش برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه مأموران در روند تحقیقات موفق شدند یکی از آن‌ها را که سارق سابقه‌داری به نام اکبر بود شناسایی و بازداشت کنند. اکبر در روند بازجویی‌ها به سرقت‌های شبانه در محدوده غرب تهران با همدستی چهار نفر از دوستانش اعتراف کرد. با اقرار‌های متهم، چهار سارق دیگر نیز شناسایی و همگی دستگیر شدند.

با اقرار متهمان پرونده با ۲۲‌فقره سرقت بعد از کامل شدن تحقیقات به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. اولین جلسه رسیدگی که با حضور هـشت‌شاکی در شعبه دهم دادگاه تشکیل شد، هر یک از آن‌ها یک به یک در جایگاه قرار گرفتند و سپس اولین شاکی گفت: «یک خانه ویلایی در منطقه مرزداران دارم. شب حادثه به مهمانی رفته بودیم، اما وقتی برگشتیم متوجه شدیم خانه به هم ریخته است و در گاوصندوق نیز شکسته بود. آنجا بود که متوجه شدم همه دارایی‌ام سرقت شده‌است. از آن شب خانواده‌ام خواب راحت ندارند و دچار استرس شده‌اند.» دیگر شاکی نیز گفت: «منزل ما در تهرانسر بود. با سرقت از منزلم همه پول نقد و طلا‌هایی که در خانه داشتیم سرقت شد. این حادثه به شدت در روحیه همسرم تأثیر بدی گذاشت تا اینکه مجبور شدم خانه‌ام را بفروشم و به منطقه دیگری نقل مکان کنم. برای سارقان درخواست قطع دست دارم.»

در ادامه دیگر شاکیان نیز با طرح شکایت از متهمان درخواست قطع ید کردند.

بعد از این درخواست نوبت به دفاع متهمان رسید. آن‌ها با انکار ۲۲‌فقره سرقت یک به یک در جایگاه ایستادند و اولین متهم گفت: من و دوستانم بعد از طرح نقشه و زاغ‌زنی در محدوده سرقت، بعد از شناسایی خانه مورد نظر، دو نفرمان مقابل در خانه کشیک می‌دادند، سپس سه‌نفر دیگر وارد خانه می‌شدیم. بعد از شکستن قفل گاوصندوق‌ها پول، طلا، دلار و هر جنس با ارزشی بود سرقت می‌کردیم و می‌گریختیم. من در همه سرقت‌ها حضور نداشتم و گاهی اوقات دوستانم سه نفره برای سرقت وارد خانه‌های مورد نظر می‌شدند. بعد از سرقت نیز اموال را بین خودمان تقسیم می‌کردیم.»

در ادامه دیگر متهمان هر کدام تنها با قبول سه یا چهار فقره سرقت از خودشان دفاع کردند.

در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دانایی رمز امنیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
واقعیت اینه که اصلا مهم نیست پلیس بتونه سارقین را دستگیر کنه چون مشکلات روحی، روانی و مالی ناشی از ورود سارقین هرگز قابل جبران نخواهد بود، پس به جای ناله و نفرین و مقصر دونستن همه غیر از خودتون، قبل از اینکه دزد بیاد سراغتون، قفل ضد دیلم روی درب و حفاظ ضد دیلم هم مقابل بالکن و پنجرها نصب کنید که نه تنها وقتی منزل نیستید بلکه حتی وقتی در حال استراحت، تماشای تلویزیون یا استحمام هم هستید، هیچ دزدی بدون هیچ اما و اگری نتونه وارد بشه
دانایی رمز امنیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
قفل ضد دیلم روی درب و حفاظ ضد دیلم هم مقابل بالکن و پنجرها نصب کنید که نه تنها وقتی منزل نیستید بلکه مخصوصا وقتی در حال استراحت، تماشای تلویزیون یا استحمام هم هستید، هیچ دزدی بدون هیچ اما و اگری نتونه وارد بشه و حداقل داخل منزل در امنیت باشید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار