کد خبر: 1044300
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
نتایج یک مطالعه بزرگ در ایالات متحده نشان می‌دهد که عدم تحرک جسمی با عفونت شدیدتر کووید ۱۹ و افزایش خطر مرگ ناشی از آن مرتبط است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از ساینس دیلی، یافته‌ها نشان می‌دهد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که طی ۲ سال قبل از بروز پاندمی کروناویروس به طور مداوم بی تحرک بودند، بیشتر از بیمارانی که به طور مداوم از دستورالعمل‌های فعالیت بدنی برخوردار بودند، در بیمارستان بستری می‌شوند، به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند و می‌میرند.

درحال حاضر بی تحرکی به عنوان یک فاکتور پرخطر از سن بالا و سابقه پیوند عضو پیشی گرفته است.

چندین فاکتور پرخطر برای عفونت شدید کووید ۱۹، از جمله سن بالا، جنسیت مرد، و برخی بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، چاقی و بیماری‌های قلبی عروقی شناسایی شده اند.

محققان در این مطالعه وضعیت ۴۸،۴۴۰ بیمار کرونایی را بررسی کردند. تمامی این افراد میزان فعالیت بدنی شأن را بین مارس ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۲۰ گزارش کرده بودند.

محققان پس از در نظر گرفتن عوامل بالقوه تأثیرگذار از جمله نژاد، سن و شرایط پزشکی زمینه‌ای دریافتند بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که به طور مداوم از نظر جسمی بی تحرک بودند، بیش از دو برابر بیماران دارای بیش از ۱۵۰ دقیقه فعالیت جسمی در هفته در بیمارستان بستری شده بودند.

آن‌ها همچنین ۷۳ درصد بیشتر به مراقبت‌های ویژه پزشکی نیاز داشتند و احتمال مرگ شأن به دلیل این بیماری ۲.۵ بار بیشتر بود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار