کد خبر: 1044297
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری خبر داد
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از تکمیل ۴۰۰ هکتار جنگل‌کاری در باغستان تا پایان اردیبشهت ماه خبر داد.

پیمان بضاعتی پور با اشاره به پیشرفت پروژه کمربند سبز کرج، گفت: پروژه جنگل کاری ۱۰۰۰ هکتاری باغستان تکمیل شده و افزون بر آن طبق توافق با لشکر ۱۰ سید الشهداء ۴۰۰ هکتار جنگل کاری از گونه درختان مثمر نیز تا پایان اردیبهشت ماه جاری محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز از سال ۹۶ از ۱۳ و نیم مترمربع افزایش پیدا کرده است، گفت: سالانه یک متر مربع به سرانه فضای سبز شهری کرج افزوده شده و به رغم رشد جمعیت شهر، سرانه فضای سبز آن با تلاش بی وقفه سبز بانان این سازمان در تیر ماه امسال به ۱۷.۵ متر مربع خواهد رسید.

پارک «محیط بان» اردیبشهت افتتاح می‌شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج توضیح داد: با وجود شرایط کرونایی، پروژه‌ها طبق زمان‌بندی در حال انجام است، در اولین گام نهم اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با روز شوراها پارک ۱۷.۵ هکتاری محیط بان در ارتفاعات حصار افتتاح و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

بضاعتی پور با اشاره به وضعیت مناسب درختان باغ سیب و ۴۴ هکتار از اراضی دانشگاه علامه طباطبایی، افزود: باغ سیب به عنوان گنجینه ای در دل مهرشهر ریه تنفسی این منطقه و سرمایه ای زیست محیطی برای شهر کرج محسوب می شود که صیانت از آن به عنوان میراث و گنجینه ای ارزشمند برای نسل های آینده وظیفه ای همگانی است.

عایق بندی دریاچه کاخ مروارید

وی با اشاره به ادامه فعالیت های زیباسازی و احیای فضای سبز در کاخ مروارید، گفت: عملیات گسترده باغبانی شامل گلکاری های بهاره و مرتب سازی، بازپیرایی و جوان سازی درختان، کود دهی، کاشت و سَر زنی چمن تعمیر و تعویض تاسیسات آبیاری و پمپ های آب این مجموعه تاریخی انجام شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: از مهمترین اقدامات کاخ مروارید در بهار ۱۴۰۰ عایق بندی دریاچه وسیع آن است که با استفاده از پوشش ژئوممبران در حال تکمیل شدن است.

لزوم بازسازی و مرمت کاخ مروارید

بضاعتی پور به نفوذ ناپذیری بسیار بالای ورق ژئوممبران اشاره کرد و افزود: از دیگر مزایای این شیوه علاوه بر مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی و بیولوژیکی و آب‌بندی ۱۰۰ درصدی و بدون نفوذ رفع خزه و جلبک به کف و دیواره دریاچه است.

وی از برگزاری جلسات مشترک و هماهنگی مدیریت شهری با استاندار و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری البرز و بنیاد تعاون سپاه خبر داد و افزود: امیدوارم با برنامه ریزی مناسب و توافقات بین وزارتخانه ها و ارگان های مرتبط در نیمه اول سال این مجموعه به شهرداری کرج واگذار شود تا بازسازی و مرمت بنای آن نیز در دستور کار قرار بگیرد و از گزند آسیب و تخریب های بیشتر در امان بماند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اجرایی شدن این اقدام را گامی مثبت و بزرگ برای شهر ارزیابی کرد و افزود: اجرا شدن این طرح موجب توسعه یافتگی شهر و زمینه شکوفایی این مجموعه تاریخی را فراهم خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار