کد خبر: 1044248
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰
چهار سارق حرفه‌ای که در پوشش مأمور پلیس دست به سرقت سریالی خودرو می‌زدند گرفتار پلیس شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: چندی قبل پرونده با اعلام چند شکایت مشابه مبنی بر سرقت چندین فقره خودرو تشکیل و تحقیقات لازم در این زمینه آغاز شد. در روند تحقیقات مشخص شد چهار مرد جوان در پوشش مأمور با پوشیدن لباس نظامی، به بهانه بازرسی خودرو‌های آن‌ها شاکیان را متوقف و بعد از پیاده کردن رانند، خودرو‌ها را سرقت می‌کنند.

با طرح این شکایات، پرونده در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه‌نهم پلیس‌آگاهی پایتخت قرار گرفت و بعد از ثبت مشخصات خودروی مالباختگان مشخص شد، یکی از سارقان با یکی از خودرو‌های سرقتی در شهرستان قرچک ورامین تردد دارد. همچنین مشخص شد او به بهانه اجاره کردن یک دستگاه بازی کامپیوتری ps۴، بیمه نامه خودرو را گرو گذاشته و دستگاه بازی را نیز سرقت کرده است.

با بدست آمدن این سرنخ در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان دریافتند سارق یا سارقان در شهرستان رشت با مراجعه به یک دفتر نمایندگی بیمه ۶۰ فقره اوراق بیمه و اموال آن دفتر را هم سرقت کرده‌اند.

همزمان با ادامه تحقیقات سرانجام کارآگاهان پایگاه‌نهم پلیس‌آگاهی موفق شدند یکی از سارقان را در مخفیگاهش در شهرستان ورامین شناسایی و بعد از هماهنگی با مراجع قضایی او را دستگیر کنند. با دستگیری متهم خودروی تیبای سرقتی نیز در مخفیگاه وی کشف و ضبط شد.

متهم به اداره پلیس منتقل شد و در بازجویی‌ها به جرمش با همدستی سه نفر از دوستانش اعتراف کرد و گفت سردسته باند فردی به نام شاهرخ است.

به این ترتیب سرکرده باند تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه وی نیز در مخفیگاهش در کارخانه‌ای متروکه در فشافویه شناسایی و دستگیر شد. در بازرسی از خانه مجردی شاهرخ همچنین سه‌دستگاه خودروی مسروقه نیز کشف و ضبط شد.

سردسته باند پس از دستگیری در بازجویی‌ها با اقرار به ۹‌فقره سرقت خودرو گفت: «در پوشش مأمور پلیس خودرو‌ها را سرقت می‌کردیم و بعد راهی شهر‌های شمالی می‌شدیم و در آنجا هم دست به سرقت‌های سریال می‌زدیم.»

سرهنگ گودرزی، رئیس پایگاه‌نهم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: «با شناسایی تعدادی از مالباختگان، دو نفر دیگر از اعضای باند نیز در دو عملیات جداگانه شناسایی و دستگیر شدند. اعضای باند بعد از قرار‌های قانونی از سوی مراجع قضایی همگی روانه زندان شدند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار