کد خبر: 1044229
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
وزارت آموزش و پرورش بخشی را با عنوان بهار قرآن در صفحه اصلی شبکه شاد ایجاد کرده‌است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمدرضا مسیب‌زاده گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای فعالیت‌های دینی و ارزشی که همه ساله برای دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان عزیز در این ماه پربرکت برنامه‌ریزی می‌کند، امسال نیز طی یک اقدام ویژه و ارزشمند بخش ویژه‌ای را تحت عنوان بهار قرآن در صفحه اصلی شبکه شاد ایجاد کرده‌است که شامل موارد مختلفی نظیر بخش ترتیل خوانی قرآن کریم که شامل جزءخوانی قرآن کریم است و هر روز نیم جز در حرم حضرت معصومه (سلام الله‌علیها) و نیم جز در مراکز دارالقرآن توسط نوجوانان قاری و حافظ تلاوت می‌شود در دو نوبت ظهر و عصر در این بخش بارگذاری می‌شود.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: بخش ستارگان قرآنی همه روزه پس از مراسم افطار به صورت زنده (لایو) به معرفی یکی از نخبگان حافظ کل قرآن کریم دانش‌آموز و خانواده‌های آن‌ها می‌پردازد. همچنین بخش دعای روز که شامل دعا‌های ماه مبارک رمضان است و هر روز دعای مخصوص همان روز با صدای یکی از دانش‌آموزان در ساعات اولیه صبح در این بخش بارگذاری می‌شود.

مسیب‌زاده تصریح کرد: بخش احکام ماه رمضان که به صورت ویژه به بحث روزه اولی‌ها می‌پردازد و هر روز یکی از احکام و آداب مربوط به نوجوانان در ماه مبارک رمضان به صورت موشن گرافی در ساعات میانی صبح در این بخش بارگذاری می‌شود. همچنین بخش آیه‌های امید که همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان به بیان ترجمه و تفسیر آسان یکی از آیه‌های امید بخش قرآن توسط حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی می‌پردازد که مطالب مربوطه در ساعات میانی صبح در این بخش بارگذاری می‌شود. وی یادآور شد: با توجه به اینکه سال ۱۴۰۰ در آموزش و پرورش سال مهدوی است بخشی تحت عنوان «بهار مهدوی» طراحی شده‌است که در ایام ماه مبارک رمضان جهت آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ انتظار و مهدویت در این بخش مطالبی به صورت روزانه در خصوص تبلیغ و ترویج این فرهنگ ارزشمند بارگذاری می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار