کد خبر: 1044136
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
سرهنگ خادم:
رئیس پلیس راه تهران بزرگ از اجرای طرح برخورد پلیس راه با خودرو‌های ایجاد کننده سد معبر در حاشیه بزرگراه‌ها و محور‌های اصلی خبر داد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: سرهنگ نور اله خادم رئیس پلیس راه تهران بزرگ اظهار کرد: یکی از علل تصادف در بزرگراه ها، توقف تعدادی وسایل نقلیه برای خرید و فروش و تجمع تعدادی از افراد در حاشیه راه‌ها و مسدود کردن یکی از خطوط حرکت وسایل نقلیه است.

وی با اشاره به اینکه توقف این وسایل نقلیه موجب کاهش دید سایر رانندگان می‌شود، افزود: به نمایش گذاشتن کالا موجب انحراف دید و کاهش تمرکز سایر رانندگان در هنگام رانندگی شده و احتمال وقوع تصادف را افزایش خواهد داد.

رئیس پلیس راه تهران با تاکید بر اینکه توقف در حاشیه راه‌ها ممنوع است، توضیح داد: رانندگان خودرو‌های وسایل نقلیه فقط مجاز هستند در صورت ضرورت اعم از نقص فنی خودرو، خواب آلودگی و خستگی راننده توقف کوتاهی در حاشیه امن بزرگراه‌ها داشته باشند.

این مقام انتظامی افزود: گاهی در بزرگراه‌ها به ویژه در ایام تعطیلات سال رانندگان خودرو‌های وسیله به ویژه خودرو‌های حمل بار، در مسیر عبور وسایل نقلیه توقف و یک خط از خطوط عبور وسایل نقلیه را در بزرگراه‌ها و محور‌ها مسدود می‌کنند که باعث مشکلات فراوان از جمله ایجاد صف، تاخیر‌های طولانی، کندی ترافیک و پایین آمدن ظرفیت معبر و انحراف به چپ وسایل نقلیه‌ای که قصد خرید از این خودرو‌ها دارند، خواهد شد.

سرهنگ خادم ادامه داد: بر همین اساس پلیس راه ضمن انجام گشت زنی در سطح بزرگراها، به خودرو‌هایی که در بزرگراه‌ها و محور‌های عبوری به هر طریق، موجب اختلال در بار ترافیکی و روانی حرکت خودرو‌ها شوند تذکر داده و در صورت توجه نکردن و تکرار تخلف، با فرد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس پلیس راه تهران خاطر نشان کرد: این طرح در ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز شده است و تا رفع این مشکل ادامه خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار