کد خبر: 1043921
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷
طبق آخرین گزارش‌های وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت منتهی به روز سه‌شنبه، ۲۴ فروردین ماه، ۲۴ هزار و ۷۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳ هزار و ۱۳۲ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۱۲ نفر رسید.
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: رکوردشکنی‌های کرونا در کشورمان ادامه دارد. در آخرین گزارش وزارت بهداشت چیزی حدود ۲۵ هزار بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۱۳۲ نفر بستری شدند. آمار فوتی‌های پایتخت هم دو، سه روزی می‌شود سه رقمی شده و به ۱۰۰ نفر در روز رسیده‌است. این روز‌ها بیشتر از گذشته مردم چشم انتظارند تا با گسترش واکسیناسیون کرونا در مسیر کنترل بیماری و کاهش مرگ و میر‌ها گام برداشت. حالا آنطور که مدیر پروژه ساخت واکسن ستاد اجرایی فرمان امام خبر می‌دهد، در صورت تأیید مدارک و مستندات ارائه شده از انجام فاز دوم مطالعات بالینی این واکسن از سوی مقامات ذیربط، از نیمه اردیبهشت امسال فاز سوم کارآزمایی بالینی کوو ایران برکت آغاز می‌شود.

طبق آخرین گزارش‌های وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت منتهی به روز سه‌شنبه، ۲۴ فروردین ماه، ۲۴ هزار و ۷۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳ هزار و ۱۳۲ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۱۲ نفر رسید. در همین زمان، ۲۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۵ هزار و ۵۵ نفر رسید. تا کنون یک میلیون و ۷۲۹ هزار و ۲۹۳ نفر از بیماران بهبود‌یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴ هزار و ۴۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۲۹۵ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان نارنجی هستند. همچنین ۴۵ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۹شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

۳ رقمی شدن مرگ‌های کرونایی در پایتخت

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آمار فوتی‌های کرونا در پایتخت به حدود ۱۰۰ نفر در طول روز رسیده‌است، گفت: «به نظرم اگر شرایط مشابه وضعیت کنونی پیش رود، آمار بالاتر هم می‌رود، بنابر‌این باید به توسعه حمل و نقل عمومی بیش از گذشته توجه کنیم.» رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: «با شرایطی که در زمینه تأمین واکسن وجود دارد و اگر بخواهیم ۶۰ میلیون نفر را حداقل در دو دوز واکسینه کنیم به ۱۲۰ میلیون واکسن نیاز داریم، بنابراین حداقل تا یکسال آینده همچنان درگیر کرونا خواهیم بود.»
هاشمی با تأکید بر اینکه دولت باید اقدامات لازم را جهت حمایت از ناوگان حمل و نقل عمومی انجام دهد، تصریح کرد: «من نمی‌دانم چرا قفل این موضوع باز نمی‌شود و نتیجه‌ای حاصل نشده در حالی که دولت می‌تواند از بودجه‌های دولتی یا سیستم بانکی تأمین اعتبار کند.»

در نقطه بحرانی پاندمی

به گفته تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، اکنون در نقطه‌ای بحرانی در این پاندمی قرار داریم، روند پاندمی برای هفتمین هفته پیاپی در حال افزایش است. وی افزود: «در هفته گذشته ۹ درصد افزایش در موارد عفونت و ۵ درصد افزایش در موارد مرگ رخ داده‌است و منحنی‌همه‌گیری و مسیر پاندمی در زمان فعلی رشد تصاعدی را نشان می‌دهد.» وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۸۰ میلیون دوز واکسن کرونا در سطح جهان تزریق شده تصریح کرد: «اقداماتی مانند، ماسک زدن و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران همچنان باید جدی گرفته شود.»

آغاز فاز سوم مطالعات بالینی کووایران از نیمه اردیبهشت

آخرین اخبار از واکسن وطنی کرونا را مدیر پروژه تولید «واکسن کوو ایران برکت» اعلام کرد و از پیشرفت مراحل نیمه‌صنعتی و صنعتی بزرگ‌ترین کارخانه تولید واکسن کرونا طبق پیش‌بینی‌ها خبر داد.

به گفته وی تمام مراحل تولید صنعتی و نیمه‌صنعتی این واکسن طبق پیش‌بینی قبلی درحال انجام است و موفقیت‌های بسیار چشمگیری در این زمینه داشته‌ایم. جلیل افزود: «همانطور که به مردم قول داده بودیم، در بهار امسال ظرفیت تولید نیمه‌صنعتی واکسن را به ۳ میلیون دوز در ماه خواهیم رساند.» وی خاطر نشان کرد: «همزمان با این اقدامات روی افزایش بهره‌وری و راندمان تولید واکسن هم کار‌های تحقیقاتی متعددی صورت گرفته که نتایج موفقیت‌آمیزی را به دنبال داشته‌است.»

جلیلی در خصوص آخرین وضعیت خط تولید صنعتی واکسن اینگونه توضیح داد: «صد‌درصد عملیات احداث ساختمان به پایان رسیده، ۲۰ تا ۳۰ درصد تجهیزات این خط تولید نصب‌شده، ۲۰ درصد تجهیزات در حال نصب است و مابقی نیز همانطور که قبلاً هم اعلام شده‌بود طبق برنامه آماده بهره‌برداری خواهد شد.» به گفته وی در کنار تولید ۳ میلیون دوز واکسن در خط تولید نیمه صنعتی، تولیدات خط صنعتی هم به میزان ۱۲ تا ۱۵ میلیون دوز در ماه از ابتدای تابستان به این ظرفیت افزوده می‌شود.

مدیر پروژه ساخت واکسن ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص فاز سوم تست انسانی واکسن کوو ایران برکت نیز گفت: «در صورت تأیید مدارک و مستندات ارائه شده از انجام فاز دوم مطالعات بالینی این واکسن از سوی مقامات ذیربط، از نیمه اردیبهشت امسال آماده آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی هستیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار