کد خبر: 1043862
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
هاشم صیامی می‌گوید با برگزاری جام امام رضا (ع) نقاط ضعف و قوت دوومیدانی کشور مشخص شد و ورزشکاران هم تجربه‌هایی را بدست آوردند.
 نخستین دوره مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا (ع) طی روز‌های ۲۲ و ۲۳ فروردین به میزبانی ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار شد و با قهرمانی تیم عراق به پایان رسید.

هاشم صیامی در گفتگو با ایسنا به برگزاری جام امام رضا اشاره و بیان کرد: جای چنین مسابقات بین‌المللی در کشور ما خالی بود. در این مسابقات می‌توانیم ظرفیت، شرایط، بضاعت و توانایی دوومیدانی خود را رصد کنیم. دوست داشتیم کرونا نبود و کشور‌های بیشتری شرکت می‌کردند تا وضعیت دوومیدانی خود را در آسیا و جهان بهتر مورد ارزیابی قرار می‌دادیم.

او افزود: این مسابقات جایگاه دوومیدانی ایران را به فدراسیون و وزارت ورزش نشان می‌دهد. حدود ۶ ماه است که به فدراسیون آمده‌ام و خیلی دوست داشتم این اتفاق بیفتد. در جام، اما رضا با احتساب ایران ۹ کشور حضورداشتند، اما ورزشکاران با کیفیتی شرکت کرده بودند، در نتیجه شرایط و سطح مسابقه خیلی خوب بود و جایگاه ورزشکارانمان را تا حدودی مورد ارزیابی قرار دادیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی به برگزاری جام امام رضا در سال‌های آینده اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا سال آینده مسابقات را با کیفیت بهتری برگزار کنیم. اگر بتوانیم در سال چندین مسابقه بین‌المللی برگزار کنیم، شک نکنید که دوومیدانی ایران تکان می‌خورد، مسئولان از ظرفیت و توانایی آن آگاه می‌شوند و ورزشکاران هم خود را با نفرات قوی‌تر مورد ارزیابی قرار می‌دهند. به عنوان مثال روز گذشته ورزشکار پاکستانی در پرتاب نیزه رکورد ملی کشورش را زد و ورودی المپیک را کسب کرد که نشان‌دهنده کیفیت مسابقات است.

او در مورد قهرمانی عراق در این مسابقات گفت: از آنجایی که سال اول مسابقات بود، دوست داشتیم تعداد زیادی از ورزشکارانمان شرکت کنند، به همین دلیل با نام تیم ملی ایران شرکت نکردیم و همه دوومیدانی‌کاران ما در قالب تیم استانی خود حضور پیدا کرده بودند، اما عراق ۳۰ ورزشکار ملی خود را در قالب یک تیم قرار داده بود. اگر تیم ملی ما هم کامل شرکت می‌کرد، شک نکنید اول می‌شدیم.

صیامی در واکنش به نایب قهرمانی برخی ورزشکاران شاخص ایران مثل حسن تفتیان، سجاد هاشمی، کیوان قنبرزاده وغیره در این مسابقات بیان کرد: هر کسی قوی‌ترباشد اول می‌شود. باید تمام تلاش خود را بکنیم که ورزشکارانمان به سطح آمادگی برسند. البته همانقدر که ما تلاش می‌کنیم عراق هم تلاش می‌کند. قرار نیست مدال‌های طلای ۲۴ ماده را بدست بیاوریم. بالاخره در چند ماده ما مقام آوردیم و در چند ماده کشور‌های دیگر اول شدند. مسابقه برگزار می‌کنیم تا نقاط ضعف خود را مورد ارزیابی قرار دهیم، وقتی آقای تفتیان کفش خود را گم می‌کند، برایش تجربه‌ای می‌شود که حواس خود را در المپیک و مسابقات بین‌المللی بیشتر جمع کند تا آنجا کفش گم نکند و دچار مشکل نشود.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در واکنش به اینکه بهتر نبود ابتدا چند مسابقه داخلی برگزار می‌شد و سپس ورزشکاران در جام امام رضا خود را ارزیابی می‌کردند؟ گفت: با اینکه برگزاری جام امام رضا به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی واقعا کار سختی بود، اما باید برگزار می‌شد. اگر آن را به زمان دیگری موکول می‌کردیم، کم کاری بود و من اهل کار هستم. از طرفی نزدیک ماه رمضان و پس از آن انتخابات ریاست جمهوری بودیم. الان فرصت مهیا شده بود و شهرداری و آستان قدس همه پای کار آمده بودند، شاید این اتفاق چند ماه دیگر نمی‌افتاد، بنابراین باید از آن استفاده می‌کردیم. همچنین ضروری است که ایرادات و نقاط مثبت خود را زودتر ببینیم. تازه به فدراسیون آمده‌ام و اول کارم است، بضاعت دوومیدانی در این مسابقه به خوبی برایم مشخص شد. باید تلاش کنیم تا موتور این رشته روشن شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار