کد خبر: 1043849
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز:
معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۸۶۰ نفر از مردم استان البرز زیر پوشش طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مراجعه گروه های این طرح به درب منازلشان قرار گرفتند.

سرهنگ پاسدار ولی الله شادمان طرح شهید « حاج قاسم سلیمانی» که از آذرماه سال گذشته در پی تفاهم بین وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج مستضعفین آغاز شد به صورت محله محور برای مقابله با ویروس منحوس کرونا کلید خورد.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی، دفاع زیستی را به دفاع مقدس پیوند زد، اظهار داشت: در اجرای این طرح ۴ هزار و ۲۳۵ بسیجی در قالب ۲۴۰۰ گروه جهادی برای حضور در گروه های مختلف طرح فعال شدند.

شادمان گفت: بسیجیان و جهادگران فعال در این طرح به همراه کادر درمانی مراجعه خانه به خانه به منازل شهروندان برای غربالگری داشتند تا علاوه بر شناسایی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، اقدامات حمایتی و مراقبتی از جمله ارایه خدمات درمانی و اهدای بسته های معیشتی و ارایه خدمات را برای آن ها داشته باشند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ادامه داد: همچنین در این طرح ۱۲۰ نفر از بسیجیان و جهادگران به خصوص طلاب بسیجی برای امر تغسیل، تکفین و تدفین فوت شدگان کرونایی فعال شدند.

وی افزود: در طرح شهید سلیمانی ۹۶۱ نفر در قالب تیم های رصد و شناسایی گروه های ۲نفره تشکیل دادیم که غربالگری منزل به منزل می کردند و در صورت شناسایی بیماران آن ها را به شبکه های بهداشت معرفی می کردند.

شادمان یادآور شد: در این طرح با بکارگیری ۵۳۵ تیم حمایتی و ۵۰۸ تیم نظارتی هم کار نظارت بر رعایت پروتکل ها و هم حمایت از مبتلایان را انجام می دادیم ضمن اینکه ۵۷ تیم پزشک، پرستار و بهیار در این قالب بکارگیری شد.

وی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی ۱۲۰ پزشک، ۴۵۶ پرستار و ۲۸۸ بهورز مشارکت داشتند، تصریح کرد: همچنین ۱۲۰ هزار و ۹۶۰ نفر از سرپرستان خانوار به سفیر سلامت در این طرح مشارکت داشتند.
اجرای ۱۱ مرحله رزمایش مومنانه به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان
معاون هماهنگ کننده سپاه استان البرز بیان داشت: در نیمه شعبان سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «اکنون که مردم گرفتار شده اند باید جلوه هایی از حکومت مهدوی را با مواسات و همدلی و کمک مومنانه به نمایش بگذاریم» که به همین منظور از مردم و خیرین درخواست کردند و امر کردند و مردم هم در قالب رزمایش مومنانه پای کار آمدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: این رزمایش تاکنون در ۱۱ مرحله در عرصه های مختلف در تمام شهرستان های استان با موضوعات اهدای بسته های معیشتی، بسته های بهداشتی، غذای گرم، گوشت قرمز، گوشت مرغ، نان، کارت هدیه، لوازم التحریر، تبلت و پوشاک و همچنین نهضت تسویه بدهکاری مردم و اهدای جهیزیه به نوعروسان کم برخوردار به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

وی افزود:‌ همچنین تاکنون ۱۹۸ زندانی جرایم غیرعمد که خانواده هایشان نیاز به حضور سرپرست خانوار در کنارشان داشتند، با مشارکت خیرین، سازمان زندان ها و اقشار بسیج آزاد شده اند.
اجرای ۳۳۱ پروژه محرومیت زدایی در شرایط کرونایی
شادمان یادآور شد: سال گذشته و در شرایط کرونایی شاهد اجرای ۳۳۱ پروژه محرومیت زدایی، ۳۲ کارگاه اشتغالزایی، رفع موانع ۲۶ کارخانه و کارگاه تولیدی بودیم که منجر به اشتغال ۲۲۰۰ نفر از مردم این استان شد.

شادمان ادامه داد: ‌همچنین در این مدت ۲۵۶ خانه محروم بازسازی شده ضمن اینکه در این طرح با راه اندازی ۱۷۰ کارگاه تولید ماسک، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار ماسک رایگان به منظور فرهنگ سازی استفاده از ماسک در بین مردم به خصوص در مناطق محروم و کم برخوردار توزیع شده است.

وی به دیگر اقدامات انجام شده در دوران شیوع کرونا اشاره و اضافه کرد: راه اندازی پویش «هر خانه یک خانه سلامت» و «سلیمانی ها» با استفاده از فضای مجازی و تابلوهای شهری که در اختیارمان قرار داشت، انجام شد.

معاون سپاه استان البرز، تجلیل از کادر درمان برای ایجاد انگیزه در کادر درمان و برگزاری مراسم درگذشتگان یک سال کرونایی که مراسمی نتوانسته بودند در مساجد برگزار کنند را از دیگر این اقدامات برشمرد.

وی افزود: در ادامه طرح و در گام پنجم اعلام آمادگی کردیم تا به کمک کادر درمان با کمک های خیرین و کروه های جهادی و نیروهای داوطلب مردمی برویم و سپاه و بسیج با تمام توان در خدمت سلامت مردم بی هیچ منتی می باشد زیرا بر خود وظیفه شرعی و انقلابی می دانیم که در صحنه باشیم.

شادمان اظهار امیدواری کرد که با استمداد از روح بلند جهادی حاج قاسم که یک مکتب برای ما هست بتوانیم این بحران را مهار کنیم و از تمام مردم و کسبه نیز که با وجود مشکلات اقتصادی کشور نهایت همکاری را با کادر درمان و بسیج داشتند، قدردانی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار