کد خبر: 1043845
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
دبیر کل کمیته ملی المپیک اعلام کرد که حدود ۵۰ درصد از بودجه فدراسیون‌ها تا اواخر هفته آینده به حساب فدراسیون‌ها واریز می‌شود.
کیکاووس سعیدی در گفتگو با ایسنا درباره‌ی پرداخت اولین مرحله بودجه فدراسیون‌ها توسط کمیته ملی المپیک بیان کرد: اولین مرحله بودجه فدراسیون‌ها در سال ۱۴۰۰، براساس شاخص‌هایی که در مجمع کمیته ملی المپیک به تصویب رسید و آقای صالحی امیری نیز تایید کرد، پرداخت می‌کنیم. حدود ۵۰ درصد بودجه مصوب فدراسیون‌ها پرداخت می‌شود و احتمالا تا اواخر هفته آینده به حساب فدراسیون‌ها واریز خواهد شد.

سعیدی در مورد علت پرداخت نصف بودجه فدراسیون‌ها در همان ابتدای سال، گفت:، چون به بازی‌های المپیک نزدیک هستیم، خواستیم این کار را انجام دهیم تا روند آماده سازی تیم‌ها و همچنین حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک به شکل مطلوبی انجام شود البته می‌دانیم نیاز‌های فدراسیون‌ها کامل رفع نمی‌شود، اما ما با توجه به ظرفیت کمیته و منابعی که در اختیار داریم این کمک را انجام می‌دهیم. فدراسیون‌ها کمکی را هم از وزارت ورزش، منابع داخلی و حامیان مالی دریافت خواهند کرد.

*پرداخت پاداش المپیکی‌ها در دستور کار هیات اجرایی

او در مورد زمان پرداخت حقوق سه ماهه المپیکی‌ها نیز گفت: پرداخت آن در دستور کار قرار دارد و به زودی هیات اجرایی در این مورد تصمیم گیری می‌کند. نظر رییس کمیته ملی المپیک هم بر این است که زودتر باید به تعهد خود عمل کنیم و قطعا به زودی پاداش‌ها را پرداخت خواهیم کرد.

کسب ۵۸ سهمیه تاکنون قابل قبول است

دبیر کل کمیته ملی المپیک با اشاره به افزایش سهمیه‌های ایران در المپیک توکیو تاکید کرد: با دعای مردم، تلاش فدراسیون ها، کادرفنی و ورزشکاران و با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تعداد سهمیه‌ها افزایش پیدا کرد و پنج سهمیه در کشتی و یک سهمیه در تنیس روی میز گرفته شد. اکنون تعداد سهمیه‌های ما به عدد ۵۸ رسیده است. با توجه به شرایط پرفشار و سخت کنونی ۵۸ سهمیه، عدد قابل قبولی است. به قهرمانان خسته نباشید می‌گویم و آرزوی موفقیت برای بقیه ورزشکارانی دارم که برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند تا بین ۶۰ تا ۷۰ سهمیه را به دست آوریم.

او در پاسخ به این پرسش که چه زمانی پاداش دلاری پای سکو تعیین می‌شود، تصریح کرد: هنوز زمان داریم و در جلسات آتی هیات اجرایی در این مورد تصمیم گیری خواهیم کرد.

*تایید نمونه لباس کاروان تا آخر فروردین

سعیدی در مورد تعیین تکلیف لباس کاروان ایران در المپیک توکیو نیز گفت: قرار است که تا آخر فروردین نمونه لباس‌های دوخته شده در اختیار کادر سرپرستی و کمیته فنی بازی‌ها قرار بگیرد و در صورت تایید از سوی کادر سرپرستی و ستاد عالی بازی ها، فرایند تولید آغاز شود.


*استفاده رایگان رشته‌ها از هتل آکادمی ملی المپیک

سعیدی با اشاره به بازگشایی هتل آکادمی ملی المپیک تاکید کرد: هتل آکادمی ملی المپیک پس از بازسازی کامل، مجدد بازگشایی شد و آماده سرویس دهی رایگان به رشته‌ها است. البته در حال حاضر اولویت استفاده از آن برای رشته‌هایی است که سهمیه گرفته اند و یا در مسیر کسب سهمیه المپیک قرار دارند. مسیر واگذاری هتل به فدراسیون‌ها نیز تغییر کرد و این کار توسط کمیته ملی المپیک و با نظارت دبیر کل و مرکز نظارت بر تیم‌های ملی انجام می‌شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار