کد خبر: 1043774
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
نگاهی به شروع به کار پرحاشیه مدیر یک شبکه بازاریابی هرمی به عنوان نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال
شهره موسوی، مدیر یکی از شبــکه‌های بازاریابی هرمی در حالی از اسفند گذشته به عنوان نایب‌رئیس بانوان کارش را در فدراسیون فوتبال شروع کرده که وی در این مدت به جای سروسامان دادن به وضعیت آشفته فوتبال بانوان با تبلیغ کالا‌های شرکتش سعی در اضافه کردن فوتبالی‌ها به زیرشاخه‌های شبکه هرمی‌اش دارد.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: فدراسیون فوتبال پاتوق جدید هرمی‌هاست، شبکه‌ای غیرقانونی و غیرشرعی که گویا می‌خواهد از فوتبال هم زیرشاخه بگیرد. انتخاب شهره موسوی، مدیرعامل یکی از شبکه‌های بازاریابی هرمی به عنوان نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال سبب شده ساختمان فدراسیون فوتبال در کوچه ۱۲ متری سوم خیابان سئول جنوبی در محاصره هرمی‌ها قرار بگیرد. شبکه‌ای که رسانه‌ها از آن‌ها به عنوان یک «غده سرطانی» در اقتصاد کشور نام می‌برند. با وجود چنین سابقه‌ای، اما شهاب‌الدین عزیزی‌خادم با انتخاب شهره موسوی پای یکی از مدیران این شبکه‌ها را به فدراسیون فوتبال باز کرده، مدیری که در یک ماه و نیمی که از انتخابش گذشته، به جای سروسامان دادن به وضعیت فاجعه‌بار فوتبال بانوان، به دنبال تبلیغ محصولات شبکه هرمی‌اش در فدراسیون فوتبال است.

بانوی هرمی، رئیس فوتبال بانوان

وقتی ۱۰ اسفند گذشته شهاب‌الدین عزیزی‌خادم با شعار تحول فوتبال رأی اعضای مجمع را گرفت، آنقدر شعار‌های خوش و آب‌رنگ داد که تصور می‌شد روز‌های سیاهی که فوتبال در دوران مدیریت پرحاشیه و ناکارآمد علی کفاشیان و در ادامه با مهدی تاج تجربه کرده، قرار است به پایان برسد. این انتظار، اما بی‌فایده بود و حواشی از همان روز مجمع کلید خورد. معرفی شهره موسوی مدیر یکی از شبکه‌های بازاریابی هرمی به عنوان نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال از طرف شهاب‌الدین عزیزی‌خادم یکی از این حاشیه‌های پرسروصدا بود. مدیری که اعضای مجمع بدون توجه به سابقه‌اش در مدیریت یکی از شبکه‌های بازاریابی هرمی به او رأی دادند تا کارش را در فدراسیون فوتبال آغاز کند، شبکه‌هایی که خیلی از اقتصاددانان نسبت به خطرشان هشدار داده‌اند و اکثریت مراجع تقلید نیز فعالیت در این شبکه‌های بازاریابی را غیرشرعی اعلام کرده‌اند. فقه ما این نوع بازاریابی با واسطه را معادل مفت‌خوری دانسته و برای همین هم آن را حرام شرعی اعلام کرده است.

با این حال این شبکه‌های هرمی با مجوز‌هایی که از زیرمجموعه‌های وزارت صمت گرفته‌اند به فعالیت‌شان پوشش قانونی داده‌اند و با جذب افراد در راستای زیرشاخه‌سازی در شبکه فروش، فعالیت‌های هرمی را در پوشش عرضه کالا‌های بی‌کیفیت انجام می‌دهند و آسیب‌های زیادی به خانواده‌ها و جوانانی که وارد این شبکه‌ها شده‌اند از نظر روحی و مادی می‌زنند.

خلف وعده در همین شروع کار

با وجود چنین تهدید‌هایی که از جانب شبکه‌های بازاریابی هرمی متوجه جامعه و بنیان خانواده‌هاست، از ۱۰ اسفند گذشته شهره موسوی به عنوان یکی از مدیران این شبکه‌ها، پایش به تصمیم‌گیری در عرصه کلان فوتبال در حوزه بانوان باز شد. در حالی موسوی کارش را به عنوان نایب‌رئیس بانوان آغاز کرد که فوتبال و فوتسال بانوان با توجه به سوءمدیریت‌های دوره لیلا صوفی‌زاده، نایب‌رئیس سابق از وضعیت نامناسبی از نظر حمایتی برخوردار است تا جایی که بانوان فوتسال که در سال‌های ۲۱۰۵ و ۲۰۱۸ دو قهرمانی تاریخی را در آسیا کسب کرده‌اند با گذشت سه سال هنوز پاداش ۲۰ میلیونی آخرین قهرمانی‌شان را دریافت نکرده‌اند.

همچنین بی‌برنامگی این بخش سبب شد زمستان گذشته تیم ملی فوتبال بانوان با توجه به اینکه در ۱۸ ماه قبل آن دیدار رسمی برگزار نکرده بود و آخرین بازی این تیم به ۱۸ فروردین ۹۸ در چارچوب مرحله دوم انتخابی المپیک مقابل چین برمی‌گشت، از رنکینگ فیفا حذف شود و تیره‌روزی‌های فوتبال بانوان به اوج برسد.

شهره موسوی البته روزی که انتخاب شد از قصدش برای تحول در ساختار فوتبال بانوان صحبت کرد و گفت مانند برخی از مدیران نیست که فقط وعده بدهد: «شیوه من به گونه‌ای است که به جای برنامه دادن روی کاغذ در عمل برنامه‌هایم را نشان می‌دهم. اتفاقاتی در چهار سال حضورم در فوتبال بانوان رخ خواهد داد که به عمرتان ندیده‌اید.»

یکی از مهم‌ترین وعده‌های رئیس جدید کمیته فوتبال بانوان فدراسیون، پرداخت پاداش قهرمانی آسیایی ملی‌پوشان فوتسال تا پایان سال ۹۹ بود، وعده‌ای که عملی نشد و موسوی گفت که امکان تأمین این مبلغ در فاصله زمانی کوتاه باقی‌مانده تا نوروز مقدور نیست!

خلف وعده‌ای که نشان داد دختران فوتسال همچون گذشته نباید روی وعده مسئول جدید فوتبال بانوان که البته مدیرعامل یک تیم لیگ یکی هم هست، مانند بقیه مدیران حساب باز کنند.

اولویت بیزینس شخصی بر مسئولیت فوتبال بانوان

نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال اگرچه به گفته خودش وقت نداشته تا منابع پاداش ۵۰۰ میلیونی بانوان فوتسال را تأمین کند، اما به نظر می‌رسد برای معرفی شرکت هرمی‌اش در فوتبال وقت زیادی داشته و سعی کرده از فضایی که در فوتبال در اختیارش قرار گرفته جهت پیشبرد بیزینس‌های شخصی‌اش استفاده کند. ۲۲ فروردین بود که خبرگزاری ایسنا به یکی از فعالیت‌هایی که موسوی در فدراسیون فوتبال برای تبلیغ شرکتش انجام می‌دهد، اشاره کرد و نوشت: «موسوی حتی در سررسیدی که به مناسب نوروز ۱۴۰۰ به کارمندان فدراسیون فوتبال هدیه داده برای معرفی خود از عنوان مدیرعامل شرکت زنجیره‌ای بادران گستران استفاده کرده، نه سمت رسمی‌اش در این فدراسیون!» حتی گفته می‌شود در سررسیدی که موسوی در فدراسیون فوتبال توزیع کرده به تبلیغ کالا‌های شرکت هرمی‌اش پرداخته است.

موسوی که این روز‌ها کمتر در دفتر فدراسیون حضور دارد و حتی شنیده شده که فعالیت‌های فوتبال زنان را به دفتر کار خود در شرکت بازاریابی‌اش منتقل کرده است تا نشان دهد اولویت برای او، نه فوتبال بلکه تجارت شخصی‌اش است، آن هم در شرایطی که فوتبال بانوان مشکلات زیادی دارد و باید برای حضور در قهرمانی آسیا در هند در دی‌ماه امسال آماده شود، اما در فاصله چند ماه تا آغاز این مسابقات خبری از برپایی اردوی تیم نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار