کد خبر: 1043758
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
همزمان با پیشرفت‌ها در جبهه مأرب، یمنی‌ها از پهپادباران عمق خاک عربستان خبر دادند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، به نقل از المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز دو شنبه در کنفرانس مطبوعاتی جزئیات عملیاتی که تحت عنوان عملیات «سی‌ام شعبان» انجام شد، را اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با استفاده از ۱۵ فروند پهپاد و دو موشک بالستیک عمق خاک عربستان را هدف قرار دادند. وی در این باره گفت: عملیات سی‌ام شعبان از عصر یک شنبه آغاز و تا سپیده‌دم روز دو شنبه ادامه داشت و به لطف خدا موفقیت آمیز بود.

یحیی سریع در ادامه تصریح کرد: مواضع نظامی حساسی در دو منطقه خمیس مشیط و جیزان با پنج فروند پهپاد «قاصف ۲k» و دو فروند موشک بالستیک از نوع «بدر ۱» هدف قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در این عملیات همچنین تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو در دو منطقه جده و «الجبیل» با ۱۰ فروند پهپاد از نوع «صماد۳» هدف قرار گرفتند. این مقام یمنی در ادامه بر تداوم حملات علیه اهداف نظامی سعودی تا زمان رفع محاصره یمن تأکید کرد.

فتح قریب‌الوقوع مأرب

در غرب جبهه مأرب پیشروی رزمندگان یمنی در محور غربی شهر مأرب هرچند آهسته، اما ادامه دارد و ائتلاف سعودی به دنبال راهی است تا مهم‌ترین پایگاه اشغالی را حفظ کند.

پیروزی‌ها و پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نبرد‌های میدانی در جبهه‌های شمال و جنوب در مأرب و تعز جدا از اینکه سبب شده عملیات‌های ائتلاف سعودی با شکست مواجه شود و مأرب به عنوان مهم‌ترین پایگاه عربستان در یمن در آستانه آزادسازی قرار گیرد، منجر به بروز اختلاف بین امارات و عربستان و بروز جنگ نیابتی بین نیرو‌های مزدور دو طرف در یمن نیز شده است.

منابع یمنی از عملیات گسترده نیرو‌های صنعا در حومه شمال شرق شهر مأرب خبر دادند و اعلام کردند نبرد سنگینی میان نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی و نیرو‌های ائتلاف سعودی و عوامل آن‌ها در این جبهه جریان دارد. منابع یمنی همچنین به پیشروی نیرو‌های صنعا از مناطقی که در «سنجر» و «حرمل» بر آن مسلط شده‌اند به سوی منطقه «العلم الابیض» در شرق شهر مأرب اشاره کردند و از درگیری‌های شدیدی که جریان دارد، خبر دادند.

این منابع از درگیری‌هایی که در حال حاضر در جبهه‌های «جدافر» و «وادی نخلا» در شمال شهر مأرب جریان دارد خبر دادند و اعلام کردند اخباری از فروپاشی گسترده نیرو‌های ائتلاف سعودی و القاعده در این جبهه‌ها مخابره شده است. همزمان نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یورش گسترده ائتلاف سعودی و القاعده را به سمت صحرای «حویشبان» در هم شکستند و مناطق جدیدی را در صحرای شرقی استان الجوف از لوث آن‌ها پاکسازی و به سوی دروازه شرقی شهر مأرب حرکت کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار