کد خبر: 1043704
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، باید برابر نمایندگان امارات، قطر و هند به میدان برود.
پس از قرعه‌کشی انجام شده در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا، مشخص شد تیم فوتبال پرسپولیس در گروه E لیگ قهرمانان آسیا، باید برابر الریان قطر، گوا هند و برنده بازی الوحده امارات و الزورا عراق به میدن برود. در این گزارش قصد داریم مروری بر وضعیت رقیبان پرسپولیس در این رقابت‌ها داشته باشیم.

الریان قطر

شاید بتوان گفت قدرتمندترین هم‌گروه پرسپولیس، الریان قطر است. تیمی که با هدایت لوران بلان فرانسوی، با ۳۵ امتیاز از ۲۲ بازی در رده سوم جدول لیگ ستارگان قطر قرار دارد. این تیم از مجموع ۵ دیدار اخیر خود در لیگ ستارگان قطر، دو پیروزی، دو شکست و یک تساوی به دست آورده است. این تیم تا به حال ۸ بار در سال‌های دور قهرمان لیگ ستارگان قطر شده و در جام امیر قطر هم ۶ قهرمانی را به نام خود ثبت کرده است.

در میان بازیکنان این تیم قطری، شجاع خلیل‌زاده نام‌آشناترین بازیکن برای ایرانی‌ها به ویژه پرسپولیسی‌ها است. او که با قرمز پوشان تهرانی به فینال لیگ قهرمانان فصل قبل رسید، پیش از فینال پرسپولیس را ترک کرد تا پیراهن الریان قطر را بپوشد. در کنار خلیل‌زاده، گابریل مرکادوی آرژانتینی، سباستین سوریای اروگوئه‌ای و رودریگو تاباتای برزیلی از بازیکنان تاثیرگذار الریان محسوب می‌شوند.

پرسپولیس در تاریخ‌های ۲۸ فروردین و ۹ اردیبهشت، باید به مصاف الریان برود.

الوحده امارات

تیم اماراتی که به تازگی برای دومین‌بار هان تن‌کاته هلندی راه به عنوان سرمربی خود انتخاب کرده است، در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، دو بر یک الزورای عراق را شکست داد تا به مرحله گروهی صعود کند. این تیم از مجموع ۲۳ بازی، با ۳۵ امتیاز در رده هشتم جدول لیگ امارات قرار دارد. الوحده در ۵ بازی اخیر خود در لیگ امارات، دو پیروزی، دو شکست و یک تساوی به نام خود ثبت کرده است.

عمر خربین سوریه‌ای، اسماعیل مطر اماراتی، از ستاره‌های این تیم اماراتی محسوب می‌شوند که می‌توانند کار را برای پرسپولیس سخت کنند.

پرسپولیس باید در نخستین دیدار خود ۲۵ فروردین و ۶ اردیبهشت به مصاف الوحده امارات برود.

گوا هند

شاید بتوان گفت گمنام‌ترین تیم هم گروه پرسپولیس، گوای هند است. تیمی که از مجموع ۲۰ بازی با ۳۱ امتیاز در رده چهارم جدول لیگ هند قرار دارد، از ۵ دیدار اخیر خود دو پیروزی و سه تساوی به دست آورده است. تیم هندی با هدایت خوان فراندو اسپانیایی توانسته به صورت مستقیم سهیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند و حالا با توجه به بهرمندی از شرایط میزبانی، می‌تواند حریف سرسختی برای پرسپولیس باشد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار