کد خبر: 1043699
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
رئیس شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد
رئیس شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت ارتقای شاخصه‌های فرهنگی جهت توسعه شهر تاکید کرد و گفت: این رویه که شهرداری‌ها صرفاً توزیع کننده اعتبارات فرهنگی باشند، درست نیست.

اکبر سلیم نژاد در جلسه مشترک کمیسیون‌های هنر و ارتباطات و فرهنگی - ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج که با موضوع ارائه برنامه راهبردی - عملیاتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری این کلان‌شهر با حضور اعضای کمیسیون‌ها و معاونین شهردار برگزار شد، اظهار کرد: عرصه فرهنگی حوزه ای خطیر و وسیع است و انتظار می رود اعتباراتی که شهرداری در این حوزه هزینه می کند، هدفمند و توأم با ریل گذاری و سیاستگذاری باشد.

وی توجه به مسائل فرهنگی را از عوامل مهم توسعه شهری دانست و افزود: توسعه شهری در تمامی ابعاد نیازمند توسعه فرهنگ عمومی شهر است و این به معنای این نباشد که معاونت فرهنگی توزیع کننده اعتبار شود و بدون برنامه ریزی نسبت به توزیع اعتبار اقدام کند.

سلیم نژاد به تجربه تلخ برخی پرداخت های فرهنگی دوره های گذشته شوای شهر اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه امروزه تفکری ایجاد شده که برخی از مردم و مسئولان توسعه اقتصادی و توسعه اجتماعی و عمرانی شهر را مقوله ای جداگانه از توسعه فرهنگی تلقی می کنند و این در حالی است که توسعه شهری در تمامی ابعاد نیازمند توسعه فرهنگ عمومی شهر است.

وی، تحقق توسعه فرهنگی در جامعه را نیازمند زمان دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه ابعاد توسعه فرهنگی وسیع و پیچیده است لذا دستیابی به آن در مدت کوتاه اتفاق نمی افتد و نیازمند برنامه ریزی های دقیق تر و هم‌افزایی عموم مردم و مسئولان در تمامی بخش های فرهنگی بخصوص در فرهنگسراها  است.

سلیم نژاد بر ضرورت ارتقای شاخصه‌های فرهنگی جهت توسعه شهر تاکید کرد و گفت: این رویه که شهرداریها صرفاً توزیع کننده اعتبارات فرهنگی باشند، غلط است و در این زمینه نیاز به سیاستگذاری مدون، آسیب شناسی و تهیه اسناد فرادستی هستیم تا بتوانیم بهترین بهره وری را از منابع موجود داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: امروز شورای شهر متولی شهرداری است و این مسئولیتی است که مردم بر دوش موکلین خود در شورای شهر گذاشته اند تا امور شهرداری با نظارت شورای شهر انجام شود، شورای شهر مصمم است با بهره گیری از تجربیات مدیران فرهنگی و افراد صاحب نظر در این حوزه برنامه‌ ریزی های انجام شده در این خصوص را عملی و مشهود کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار