کد خبر: 1043626
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه با وجود شرایط بحرانی فعلی لغو اردو‌های ملی و لیگ‌ها امکان پذیر نیست، لزوم رعایت بیشتر و دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی در این اوضاع را مورد توجه قرار داد.
غلامرضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه همزمان با پیک چهارم کرونا که اوضاع کشور را به لحاظ قرمز بودن بیشتر استان‌ها بحرانی کرده است، ستاد ملی مبارزه با کرونا در رابطه با وضعیت مشاغل و ادامه کار یا تعطیلی آن‌ها تصمیم گیری کرده است، خاطرنشان کرد: در دستورالعمل‌های ابلاغی توسط ستاد ملی و در حوزه ورزش ادامه فعالیت اردوی تیم‌های ملی و مسابقات باشگاهی در سطح لیگ برتر بلامانع عنوان شده است.

وی تصریح کرد: ستاد مبارزه با کرونا در ورزش ملزم به پیروی از دستورالعمل‌های ابلاغی از ستاد ملی مبارزه با کرونا است. به همین دلیل نمی‌توانیم به خاطر بحرانی بودن شرایط امروز مانع فدراسیون‌ها از ادامه فعالیت در حوزه اردوی تیم‌های ملی و مسابقات لیگ برتر شویم، اما در عین حال می‌توانیم در صورت هر گونه کوتاهی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم اقدامات برخوردی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد: با وجود اجازه‌ای که ستاد ملی مبارزه با کرونا برای ادامه اردو‌های ملی و مسابقات لیگ داده، ادامه فعالیت فدراسیون‌ها در این دو حوزه از نظر ما منوط به اعمال شرایط مورد تاکید در پروتکل‌های بهداشتی است. در این مورد و نظارت «افسران کرونا» که از ستاد مبارزه با کرونا در ورزش معرفی می‌شوند بر محل‌های برگزاری اردو‌های ملی و مسابقات لیگ بیشتر از قبل خواهد شد.

وی بر چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری فعالیت‌های ورزشی مروری کوتاه داشت و گفت: محل اردو‌ها و مسابقات باید ایزوله شده باشند، ورزشکاران باید به شرط تست PCR و منفی بودن نتیجه آن در اردو و مسابقه پذیرش شوند و فاصله‌های اجتماعی هم رعایت شود. این‌ها مواردی است که افسران کرونا در بازدید از اردو‌ها و مسابقات بررسی می‌کنند. کوتاهی در هر موضوعی با تذکر جدی مواجه خواهد شد و در صورت ادامه دار بودن، از انجام فعالیت موردنظر جلوگیری می‌شود.

نوروزی در مورد تست PCR ورزشکاران گفت:کماکان هزینه انجام تست‌ها و مدیریت نتایج آن با خود فدراسیون‌ها و باشگاه هاست. فدراسیون پزشکی ورزشی یا ستاد مبارزه با کرونا در ورزش این زمینه مسئولیتی ندارند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار