کد خبر: 1043582
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
در مراسمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی انجام شد
در مراسمی سه تن از چهره های نامدار ورزشی کشور، حسین رضا زاده و محسن بیرانوند قهرمانان وزنه برداری و حمید لکزایی قهرمان رشته بدن‌سازی، نشان های جهانی خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کردند.

در مراسمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی، حسین رضازاده و محسن بیرانوند نشان های خود در رشته وزنه برداری و حمید لکزایی مدال خود در رشته پرورش اندام را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کردند.

در حاشیه این جلسه، حسین رضا زاده در گفت‌وگویی با خبرنگار ما، گفت: سال 84 مفتخر به خادمی بارگاه منور رضوی شدم و چهار مدال طلا و یک کاپ قهرمانی خودم را به موزه حضرت رضا(ع) تقدیم کردم.

وی افزود:در طول سال‌های حضورم در میادین و رقابت‌های جهانی ورزش با توکل به خدا و توسل به ائمه معصومین(ع) به‌خصوص حضرت اباالفضل(ع) سنگین‌ترین وزنه‌ها را بلند کردم و در تک‌تک مسابقات بهترین رنگ نشان ها یعنی نشان طلا را برنده شدم و همین طور رکورد جهان و المپیک را زدم که همه اینها به واسطه عنایت خدا و اهل بیت(ع) بود. 

 

د​​​​​​رخواستی که برآورده شد

این قهرمان المپیک اضافه کرد: همواره ائمه معصومین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) چه در عرصه‌های ورزشی و چه مراحل مختلف زندگی یار و یاورم بوده‌اند. در حال حاضر بخشی از مدال‌هایم را به موزه حضرت رضا(ع) اهدا کردم و ان شاءالله بخش از مدال‌هایم را هم به موزه آقا حضرت اباالفضل(ع) تقدیم خواهم کرد.

او با بیان خاطره‌ای شیرین از اولین سفرش به شهر مشهد در دوران نوجوانی گفت: در سن 16 سالگی برای حضور در مسابقات جوانان کشور، برای اولین بار به مشهد آمدم. پیش از سفر، مادرم، به من گفت که در سفر اول هر چه از آقا امام هشتم بخواهی عنایت می‌کنند.

رضا زاده ادامه داد:در همان سن و سال از حضرت رضا(ع) درخواست کردم که من را قهرمان جهان و المپیک کنند. 21 سالگی قهرمان جهان و در 22 سالگی قهرمان المپیک شدم.

 

در مسیر تبعیت از رهبری

 

محسن بیرانوند هم در بخشی از این جلسه بیان کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص کمک مؤمنانه به اقشار آسیب دیده از کرونا، سال گذشته فدراسیون وزنه برداری نشان های سه تن از ورزشکاران از جمله بنده را در مزایده‌ای به فروش گذاشت تا عواید آن را صرف تهیه بسته‌های معیشتی برای کمک به این اقشار کند. در این مسیر، من هم وظیفه خودم دانستم، کمک کوچکی که از عهده‌ام ساخته بود به اقشار کم بضاعت انجام دهم.

وی افزود:پس از این اتفاق مبارک با هماهنگی‌های انجام شده با خیرینی که این نشان‎ها را خریده بودند، این نشان‎ها به موزه حضرت رضا(ع) اهدا شد. این باعث افتخار من و سایر ورزشکاران است که نشان های‌مان در موزه حضرت قرار بگیرد.

 

توفیقی برای ورزشکاران

حمید لکزایی هم در بخش دیگری از این مراسم، همسایگی با حضرت رضا(ع) را موجب سعادت خود دانست و اظهار کرد: در دوران فعالیت حرفه‌ای ورزشی برای آرامش گرفتن و حضور موفق در رقابت‌های بزرگ، مرتب به حرم مطهر حضرت رضا(ع) مشرف می‌شدم و در همان زمان با حضرت عهد بستم که هر نشانی را برنده شوم، آن را به موزه امام هشتم اهدا کنم.

او معتقد است که این توفیقی برای همه ورزشکاران است که برای قدرت رفتن و آرامش روحی و روانی بیشتر خود حین تمرینات و مسابقات، به ائمه معصومین(ع) و حضرت رضا(ع) توسل کنند و این امر کمک بسیار بزرگی به آنها می‌کند.  

پنج نشان و جام اهدایی حسین رضا زاده شامل جام بهترین وزنه بردار آسیا 2005 دوبی، نشان طلای جهانی 2006 دومنیکن، نشان طلای بازی‌های آسیایی دوحه قطر2006 نشان طلای مسابقات آسیایی ازبکستان 2005 و مدال طلای کمیته بین‌المللی کشور قطر 2004 و مدال‌های اهدایی محسن بیرانوند اعم از نشان نائب قهرمانی کشور نشان نقره مسترالمپیای روسیه، مدال نقره آسیا ژاپن، نشان طلای آسیا چین به‌علاوه جام قهرمان آسیا، نشان قهرمان قهرمانان آسیا چین به‌علاوه جام، مدال مسترالمپای هند به‌علاوه نشان گلف کلاسیک امارات به‌علاوه جام، مدال طلای مسابقات ان. پی. سی تونس و نشان قهرمان قهرمانان ان. پی. سی تونس است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار