کد خبر: 1043461
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۰
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران دیروز هم در یک روند ریزشی با ۹ هزار و ۱۵۱ واحد کاهش همراه شد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش فارس، ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۴ میلیون و ۹۵۵ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران بیش از ۴/ ۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۸۳ هزار نوبت معامله و به ارزش هزارو ۶۲۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات فرابورس هم به بیش از ۳ هزار و ۸۱۶ میلیارد تومان رسید، یعنی در بورس و فرابورس امروز بیش از ۵ هزار و ۴۳۷ میلیارد تومان داد و ستد شده است. دیروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند، اما میزان کاهش این شاخص‌ها زیر یک درصد ثبت شده است، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۷۳/۰ درصد کاهش یافتند. نماد‌هایی که در روز‌های گذشته شاخص‌ساز بودند دیروز در کاهش شاخص اثرگذار بوده‌اند، طوری که نماد‌های فولاد مبارکه، ملی مس، شستا، پتروشیمی خلیج‌فارس، چادر ملو، پالایش نفت اصفهان و گل‌گهر بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند. نماد‌های پرتراکنش در بورس که مورد اقبال معامله‌گران قرار گرفتند شامل تأمین سرمایه امین، تولید نیرو برق آبادان، پتروشیمی بوعلی‌سینا، معدنی اپال‌کانی پارس، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، لبنیات پاک و سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با کاهش ۷۲ واحدی به رقم ۱۷ هزار و ۸۵۲ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۲۱۳ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار بورس هم به بیش از ۴ میلیون و ۹۵۵ هزار میلیارد تومان رسید؛ بنابراین ارزش روز شرکت‌های بورسی و فرابورسی به حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران در فرابورس بیش از ۷۶۳ میلیون اوراق بهادار در قالب ۸۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۳ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند. نماد‌های آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، صبا تأمین، پتروشیمی مارون، فولاد هرمزگان و توسعه مالی مهر آیندگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند. نماد‌های پرتراکنش در فرابورس شامل برق و انرژی پیوندگستر، توسعه مسیر برق گیلان، مدیریت انرژی امید تابان حور، تولید برق ماهتاب کهنوج، پلیمر آریا ساسول، امتیاز تسهیلات مسکن اسفند ۹۹ و شیر پگاه گیلان بوده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار