کد خبر: 1043449
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در همایش ناجا:
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه دشمنی که شاخ و شانه می‌کشید، خود صحنه را با فضاحت ترک کرد، گفت: تجربه نشان می‌دهد که تمامی دولت‌های حاکم در امریکا اهل وعده‌های توخالی هستند؛ آن‌ها تلاش می‌کنند با مذاکرات طولانی همراه با مطالبات جدید، اتفاقات باب میل خود را رقم بزنند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح دیروز در بیست و پنجمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، رؤسا و مدیران ناجا که به‌صورت ارتباط تصویری برگزار شد، با گرامیداشت یاد امام (ره) و شهدا به‌ویژه شهیدان مدافع نظم و امنیت و همچنین شهیدان مرتضی آوینی و سپهبد شهید صیاد شیرازی، اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ را در شرایطی آغاز کردیم که حوزه تهدیدات بحمدالله با درایت و مدیریت عالی فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) و همراهی بی نظیر ملت شریف ایران اسلامی بی اثر شد؛ به تهدیدات دشمن، بازدارندگی دفاعی کشور، پاسخ داد و امنیت قابل قبولی در کشور برقرار شد و تداوم دارد.

دولت جدید امریکا جز وعده و فریب چیزی نیاورده

سرلشکر باقری یادآور شد: دشمنی که شاخ و شانه می‌کشید و تهدید می‌کرد، خود صحنه را با فضاحت ترک کرد و دولت دیگری بر سر کار آمد، فشار‌های حداکثری دشمن در دولت جدید غیر از وعده و فریب چیزی نیاورده است و تجربه نشان می‌دهد که دولت‌های دموکراتیکی که در امریکا بر سر کار می‌آیند، پنجه فولادی داخل دستکش مخملی فرو برده و دائماً در حال توطئه هستند و وعده‌های توخالی در خصوص توسعه گشایش اقتصادی و رفع تحریم‌ها می‌دهند، تلاش زیادی می‌کنند تا با مذاکرات طولانی به همراه مطالبات جدید، اتفاقاتی را رقم بزنند. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اضافه کرد: در حالی که مشی راهبردی جمهوری اسلامی ایران همان گونه که مقام معظم رهبری ترسیم کردند، صرفاً رفع کامل تحریم‌ها است و به هر عنوان، تحریمی علیه نظام اسلامی روا داشته‌اند بایستی به طور کامل برداشته شود و در عمل راستی‌آزمایی شود، آنگاه است که ایران، چون همیشه برعهد خود صادق و عامل بوده و به تعهدات بازمی‌گردد.

سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ طلیعه قرن جدید است که باید به شکل دقیق و راهبردی برای احتمالات و سناریو‌های محتمل، همکاران را برای صحنه‌های مأموریتی آماده کنیم؛ این سال زمان تدوین برنامه هفت ساله توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور و برنامه هفت ساله نیرو‌های مسلح از جمله ناجا است، به همین جهت اهمیت فوق العاده‌ای دارد.

امنیت، رکن برنامه‌های کشور

وی در ادامه امنیت را رکن رکین تمام برنامه‌های کشور دانست و مأموریت‌های نیروی انتظامی را سنگین و خطیر معرفی کرد و افزود: باید برنامه‌ریزی و تمرکز نیروی انتظامی به گونه‌ای باشد که بستر امنیت برای تمام فعالیت‌های کشور مهیا و آماده باشد؛ اهمیت امنیت موضوعی است که بایستی دائم ذکر و یادآوری شود، مانند ماهی که در آب زندگی می‌کند، شاید ما به لطف تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری به پاس وجود امنیت پایدار، ارزش این مهم را آنگونه که باید، متوجه نمی‌شویم.

سردار باقری خاطرنشان کرد: امنیت باید حفظ شود، ارتقا یابد و مردم احساس امنیت مستمری داشته باشند و در این فرآیند بایستی جلب رضایت مردم هم فراهم شود، چرا که جلب اعتماد و کسب رضایت مردمی، جایگاه ناجا را بالاتر می‌برد و قطعاً امنیت روزافزون موجب همراهی بیشتر مردم با نیروی انتظامی می‌شود. نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام و پناهگاهی برای مردم است و این نیرو همزمان باید مهربانی، عطوفت و اقتدار را داشته باشد و با اقتدار در برابر برهم زنندگان نظم و امنیت و خاطیان ظاهر شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری یادآور شد: از مهم‌ترین اتفاقات سال ۱۴۰۰ که مأموریت سنگینی برای نیروی انتظامی ایجاد می‌کند، برگزاری انتخابات مهم ۲۸ خرداد است و قطعاً نیروی انتظامی از هم‌اکنون برنامه‌ریزی و تجهیز خود را آغاز کرده و مراقبت‌های لازم را داشته و دارد.

جاسوسی اراذل و اوباش برای دشمن

سردار باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت برخورد با برهم‌زنندگان نظم و امنیت، یادآور شد: مسئله مقابله با برهم‌زنندگان نظم و امنیت در سال ۹۹ الحمدلله رشد چشمگیری داشت، در تهران و سایرکلان شهر‌ها اتفاقات خوبی افتاد و دشمن که از اراذل و اوباش بعضاً استفاده جاسوسی می‌کرد و به این قشر امید داشته و دارد، شاهد برخورد با این گروه بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: برخورد با این گروه و سایر متخلفان خوب بوده و باید تداوم پیدا کند تا مردم احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته باشند، بایستی در این راه خلأ‌های قانونی رفع و راهکار‌های افزایش اقتدار ناجا شناسایی و اقدامات لازم صورت بگیرد، تقویت فناوری‌ها می‌تواند در این زمینه و همچنین کشف جرم کمک کند.

اهمیت سالم‌سازی فضای مجازی

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: مسئله فضای مجازی نیز مهم است و به نظر می‌رسد که فضای مجازی رهاشده؛ فضای مجازی شکل دهنده جامعه آینده ما است و پلیس فتا مسئولیت سنگینی در این حوزه دارد. متأسفانه ضمن برخورد‌های اساسی صورت گرفته در این فضا، همچنان مسئله فروش سلاح، مفاسد و... را شاهدیم و ان‌شاءالله به طور منسجم و فراگیر با این جرایم برخورد شود. توانمندی و تسلط بر فضای مجازی باید توسعه یابد و همه پلیس‌ها در نقشه‌ای هماهنگ با پلیس فتا کار کنند.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در پایان گفت: از سربازان عزیزی که در ناجا با وجود همه بی‌مهری‌ها، این روز‌ها مسئولیت سنگینی را در امنیت و آرامش کشور بر عهده دارند، نیز قدردانی می‌کنم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Said
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
0
سلام. عزیزان آنچه که درآیند به آن خواهید رسید این است : هیچگونه ارتباطی با غربی‌ها به نفع ایران و ایرانیان نیست ، سیاسیون غربی‌ ذاتی استعمارگر و پلید دارند و هرگز هرگز و هرگز دست از دروغ و ریاکاری بر نخواهند داشت این تجربه بیش از 22 سال زندگی در غرب است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار