کد خبر: 1043405
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
شمار مبتلایان به بیماری "کووید-۱۹" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۳۵ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۳۷۸ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۹۲۸ هزار و ۷۸۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: همچنین بنابر تازه‌ترین آمار‌ها تاکنون ۱۰۸ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۲۹۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۳۱.۸ میلیون مبتلا و بیش از ۵۷۴ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

برزیل نیز با آمار بیش از ۱۳.۳ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در هند هم از ۱۳.۲ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

پس از ایالات متحده کشور‌های برزیل با بیش از ۳۴۸ هزار و مکزیک با بیش از ۲۰۷ هزار جانباخته، همچنان بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند. پس از آن‌ها کشور‌های هند، انگلیس و ایتالیا به ترتیب بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را ثبت کرده‌اند.

تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در انگلیس از ۱۲۷ هزار نفر عبور کرده و این کشور نیز تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا هم از ۱۱۳ هزار نفر عبور کرده است و در میان کشور‌های اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.

همچنین روسیه بیش از ۱۰۲ هزار، فرانسه بیش از ۹۸ هزار و آلمان نیز بیش از ۷۸ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۷۶ هزار، کلمبیا با بیش از ۶۵ هزار، ایران با بیش از ۶۴ هزار، لهستان با بیش از ۵۷ هزار و ۴۰۰، آرژانتین با ۵۷ هزار و۳۰۰، پرو با بیش از ۵۴ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۳ هزار و اندونزی با بیش از ۴۲ هزار جانباخته، دیگر کشور‌هایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۳۱ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۷۷۲ مبتلا، ۵۷۴ هزار و ۸۴۰ قربانی

۲. برزیل: ۱۳ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۴۱۴ مبتلا، ۳۴۸ هزار و ۹۳۴ قربانی

۳. هند: ۱۳ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۹۲۶ مبتلا، ۱۶۸ هزار و ۴۶۷ قربانی

۴. فرانسه: چهار میلیون و ۹۸۰ هزار و ۵۰۱ مبتلا، ۹۸ هزار و ۳۹۵ قربانی

۵. روسیه: چهار میلیون و ۶۲۳ هزار و ۹۸۴ مبتلا، ۱۰۲ هزار و ۲۴۷ قربانی

۶. انگلیس: چهار میلیون و ۳۶۵ هزار و ۴۶۱ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۴۰ قربانی

۷. ترکیه: سه میلیون و ۷۴۵ هزار و ۶۵۷ مبتلا، ۳۳ هزار و ۴۵۴ قربانی

۸. ایتالیا: سه میلیون و ۷۳۶ هزار و ۵۲۶ مبتلا، ۱۱۳ هزار و ۵۷۹ قربانی

۹. اسپانیا: سه میلیون و ۳۴۷ هزار و ۵۱۲ مبتلا، ۷۶ هزار و ۳۲۸ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۹۷۴ هزار و ۱۱۰ مبتلا، ۷۸ هزار و ۶۸۹ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۳ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، برزیل و هند- که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند، کشور‌های فرانسه، روسیه، انگلیس، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، لهستان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، ایران، اوکراین، پرو، جمهوری چک، اندونزی، آفریقای جنوبی، هلند، شیلی و کانادا نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار