کد خبر: 1043310
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
وضعیت کرونایی تهران قرمز رنگ شده و در چنین شرایطی برخی از دانشجویان علمی- کاربردی تهران نسبت به برگزاری حضوری کلاس‌ها انتقاد می‌کنند. این در حالی است که مدیر کل خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی به «جوان» می‌گوید: «کلاس‌های تئوری و عملی در مراکز آموزشی علمی‌-کاربردی در شهر‌های قرمز و نارنجی باید به صورت مجازی برگزار شود.»
مهسا گربندی
سرویس جامعه جوان آنلاین: در یکسال اخیر به دلیل شیوع کرونا، نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاهی با سال‌های قبل، تفاوت زیادی داشت و نه‌تن‌ها کلاس‌های تئوری بلکه کلاس‌های عملی نیز به‌صورت مجازی برگزار شد! در این مدت، سیستم آموزش عالی کشور نیز مانند دیگر مسائل تحت‌تأثیر قرار گرفت و دانشجویان و اساتید در دو ترم اخیر، «آموزش مجازی» را تجربه کردند. در این میان برخی افراد از این نوع آموزش راضی بودند، اما برخی دیگر که علاقه‌ای به این شیوه تحصیل نداشتند، آن را مورد نقد قرار دادند. عمده‌ترین انتقادات به «آموزش مجازی» نیز مربوط به آن دسته از کلاس‌هایی بود که باید عملی برگزار می‌شد و دانشجویان به‌دلیل اینترنتی شدن کلاس‌ها، نتوانستند دروس را آنطور که باید یاد بگیرند.

هر چند در این مدت تا حد امکان دروس عملی به صورت الکترونیکی و مجازی آموزش داده شد و گهگاهی نیز برخی از کلاس‌های کارگاهی و آزمایشگاهی در شهر‌های آبی و زرد، به صورت حضوری، فشرده و با تعداد کمی از دانشجویان تشکیل شد، اما کمبود‌هایی نیز در این زمینه وجود داشته‌است. شاید به همین دلیل بود که دانشگاه جامع علمی- کاربردی کشور تصمیم گرفت تا در سال پیش‌رو کلاس‌های عملی را به صورت حضوری برگزار کند، تصمیمی که موجی از انتقادات از سوی دانشجویان را به راه انداخت.

یکی از این دانشجویان با انتقاد از حضوری برگزار شدن کلاس‌های دانشگاه علمی- کاربردی در تهران نوشت: «با وجود اینکه شرایط کرونایی تهران، قرمز رنگ شده‌است، اما دانشگاه علمی‌-کاربردی کلاس‌هایش را به صورت حضوری برگزار می‌کند.»

دانشجوی دیگری نیز در این رابطه نوشت: «وضعیت کرونایی تهران قرمز شده و دانشگاه علمی- کاربردی کلاس‌هایش رو حضوری کرده‌است. آن‌وقت ما باید با مترو و اتوبوس و آن هم در ساعات اوج به دانشگاه برویم و در کنار دانشجویان باشیم! چرا کسی پاسخگو نیست؟»

در همین رابطه مهندس سعید اشرفی، مدیر کل خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی- کاربردی به خبرنگار «جوان» می‌گوید: «برابر بخشنامه‌های ابلاغی، کلاس‌های درسی نیمسال حاضر دانشگاه از ۲۵ بهمن سال ۱۳۹۹ شروع شده و نحوه برگزاری آن در کلیه مراکز آموزش علمی- کاربردی تابع تصمیمات ستاد مقابله با بیماری کرونا و براساس وضعیت هر شهر می‌باشد.»

آنطور که اشرفی می‌گوید در شهر‌های قرمز و نارنجی، برگزاری تمامی کلاس‌های تئوری و عملی در مراکز آموزشی علمی- کاربردی به صورت حضوری، ممنوع است و باید به صورت مجازی برگزار شود. بنابر‌این اظهارات هر کدام از مراکز دانشگاه جامع علمی- کاربردی که در چنین شرایطی، اقدام به برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری کند، مرتکب تخلف شده و در صورت گزارش این تخلف با آن مرکز برخورد خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار