کد خبر: 1043306
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۰
رئیس بنیاد امید ایرانیان با تأکید بر اینکه نگاه نقادانه نسبت به وضع موجود داریم و سیاست‌های کنونی در خیلی از بخش‌ها را به صواب و صلاح کشور نمی‌دانم، در عین حال گفت: نسخه‌های خیالی، فرصت‌طلبانه بی‌محتوا و بیراهه‌های براندازی‌خواهانه را برای اصلاحات مهلک می‌دانم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش ایرنا، محمدرضا عارف صبح دیروز در کنگره انجمن روزنامه نگاران زن ایران، اصلاحات را عقلانی‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و بهترین استراتژی واقع بینانه برای عبور کشور از مشکلات و مصائب دانست و بیان کرد: اصلاحات مانع رسوبات ذهنی، ناکارآمدی‌ها، خیال‌اندیشی‌ها، توهم‌ها و تندروی‌ها می‌شود. اصلاحات یعنی فهم درست از مختصات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در سطوح ملی و جهانی. امروز اصلاح‌طلبی به معنی تمهید و طراحی مقدماتی برای تأمین منافع و مصالح ملی در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی است. وی، اصلاح‌طلبی را تلاش برای تغییر وضع موجود به مطلوب با محوریت منافع ملی عنوان کرد و یادآور شد: از این رو نگاه نقادانه نسبت به وضع موجود داریم و سیاست‌های کنونی در خیلی از بخش‌ها را به صواب و صلاح کشور نمی‌دانم. از طرفی نسخه‌های خیالی، فرصت‌طلبانه بی‌محتوا و بیراهه‌های براندازی‌خواهانه را برای اصلاحات مهلک می‌دانم.

رئیس بنیاد ایرانیان اظهار کرد: افراطی‌گری‌ها از سویی و ناکارآمدی‌ها و مفاسد از طرف دیگر، محصول دو رویکرد ضداصلاح‌طلبی است. اصلاح طلبی هرگز اپوزیسیون نیست چنانکه مدافع سیاست‌های ضد منافع ملی هم نیست. اصلاح‌طلبی یعنی تدابیر و تصمیماتی که منافع ایران و ایرانی‌ها در آن لحاظ شود و جان، سلامت و معیشت مردم و برخورداری آن‌ها از زندگی آبرومندانه یک فکر اصلاح‌طلبانه است.

عارف سیاست‌ورزی مبتنی بر توسعه متوازن و پایدار را از دیگر مبانی فکری اصلاح‌طلبان نامید و افزود: اصلاح‌طلبی، توجه جدی به مشکلات و مطالبات و پرداختن به مهم‌ترین چالش‌های کشور در حوزه‌های مختلف داخلی و خارجی است. اشتغال و معیشت، اقتصاد، مسکن، توجه به حقوق اقوام و نگاه فرهنگی و استفاده از ظرفیت آن‌ها به عنوان فرصت غنی فرهنگی از دیگر رویکرد‌ها اصلاح‌طلبانه است.

معاون رئیس دولت اصلاحات افزود: امروز اصلاحات با هزینه‌های زیادی دست به گریبان است و موظفیم اصلاح‌طلبی را تعریف، ترسیم و تفسیر کنیم و هویت خود را از دست نمی‌دهیم. عارف گفت: بر ما فرض است اصلاح‌طلبی را از غیرآن تمییز دهیم و در زمین جناح رقیب بازی نکنیم و از ائتلاف و انسجام درون جریان اصلاحات در دهه ۹۰ دفاع کنیم و این رویه را همچنان در دهه جدید ادامه دهیم. اجازه ندهیم برای اصلاح‌طلبان در خارج از این جریان تصمیم‌گیری کنند. موانع درونی خود را شناسایی کنیم و خود را مقابل فرصت‌طلبی‌ها بیمه کنیم و از خیال‌پردازی‌هایی که زمینه را برای تفکرات «ایران ویران کن» فراهم می‌کند، عبور کنیم. این فعال اصلاح‌طلب از عملکرد نهادهای اصلاح طلب در دهه ۹۰ دفاع و تأکید کرد: قطعاً ضعف‌هایی هم داشتیم که امروز می‌توانیم با تکیه بر تجارب گذشته این ضعف‌ها را به قوت تبدیل و از طرح مسائل حاشیه‌ای و بی‌حاصل پرهیز کنیم. عارف عنوان کرد: برای حضور و مشارکت حداکثری مردم برنامه‌ریزی کنیم. دو انتخابات مهم شورا‌ها و ریاست جمهوری را پیش رو داریم و استفاده از ظرفیت شورا‌ها را نباید دست کم بگیریم. شورا‌ها پایه دموکراسی در کشور هستند و اصلاح‌طلبان همواره از این ظرفیت در جهت تحکیم دموکراسی در کشور استفاده کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار