کد خبر: 1043152
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
اعضای خانواده مرد شکارچی وقتی قاتل پدرشان شناسایی نشد درخواست دیه از بیت المال را مطرح کردند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: فروردین‌سال‌۹۵ زن جوانی با مراجعه به اداره پلیس در استان خراسان شمالی مأموران را از مرگ مشکوک شوهرش باخبر کرد. او که به شدت هراسان بود در توضیح ماجرا گفت: «چند سال قبل با رحمان ازدواج کردم و صاحب یک‌دختر و یک‌پسر شدیم. ما در شهر شیروان زندگی می‌کنیم و رحمان به شکار علاقه‌مند بود و هرازگاهی برای تفریح به شکار می‌رفت. چند روز قبل او با اسلحه شکاری برای تفریح به بیابان‌های اطراف رفته بود، اما به خانه برنگشت. به همین خاطر با خانواده شوهرم همه جا جست‌وجو کردیم و، اما او را پیدا نکردیم.»

زن جوان ادامه داد: «چند روز گذشت تا اینکه متوجه شدیم رحمان تیر خورده و به بیمارستانی در کشور ترکمنستان منتقل شده، اما بر اثر شدت خونریزی فوت کرده‌است. وقتی پیگیر موضوع شدیم فهمیدیم او وارد ۳۰‌کیلومتری خاک ترکمنستان شده و با شلیک گلوله مأموران مرزی زخمی شده و در بیمارستان فوت کرده است. شوهرم هیچ سابقه کیفری نداشت و فقط برای تفریح به آنجا رفته بود. از مأموران پلیس کشور تقاضای رسیدگی به پرونده را داریم تا خون شوهرم پایمال نشود.»

با طرح این شکایت و توضیحات زن جوان مأموران پلیس با استعلام از کشور ترکمنستان دریافتند رحمان در حالیکه اسلحه شکاری همراهش بوده بدون توجه به تذکر مأموران مرزی وارد خاک آن کشورشده تا اینکه با شلیک یکی از مأموران مرزی زخمی می‌شود و سپس به قصد خودکشی با اسلحه به دهانش شلیک می‌کند. پس از این حادثه مأموران مرزی آن کشور او را بلافاصله به بیمارستان منتقل، اما بر اثر شدت خونریزی فوت می‌کند.

با بدست آمدن این اطلاعات و در حالی که مأموران مرزی منکر قتل او بودند، خانواده رحمان با ادعای قتل عمد درخواست دیه از بیت المال را مطرح کردند. با این درخواست پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و بعد از تعیین شعبه در اولین جلسه رسیدگی روی میز هیئت قضایی شعبه‌دوم دادگاه قرار گرفت. در آن جلسه، خانواده رحمان درخواستشان را مطرح کردند، اما هیئت قضایی این درخواست را رد کرد. رأی صادره بعد از اعتراض به دیوان عالی کشور فرستاده شد تا اینکه از سوی قضات یکی از شعبات آن نقض و سپس پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه همعرض فرستاده شد. به این ترتیب پرونده این بار روی میز هیئت قضایی شعبه‌دهم دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت.

بعد از اعلام رسمیت جلسه، دختر و پسر مقتول یک به یک در جایگاه ایستادند و گفتند: «پدرمان برای تفریح به آن کشور رفته‌بود، اما بی‌گناه توسط مأموران مرزی کشته شد. حالا با مرگ او مأموران کشور ترکمنستان مدعی هستند پدرمان به آن‌ها شلیک کرده سپس خودکشی کرده است. این حرف دروغ است. پنج سال از مرگ پدرمان گذشته، اما هنوز راز مرگش مشخص نشده و پیگیری‌های ما هم بی‌نتیجه مانده است به همین دلیل درخواست دیه از بیت المال را داریم.»

در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار