کد خبر: 1043084
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: تولید واکسن حتی یک ثانیه به دلایل ساخت کارخانه عقب نیفتاده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حجت الله نیکی ملکی رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام در صفحه توییتری خود در رشته توییتی نوشت: «دوستان عزیزی سوال پرسیدند چرا برای ساخت واکسن باید یک کارخانه از ابتدا ساخته شود؟

‏اولا برای تولید بیش از ۱۲ میلیون دز واکسن ویروس کشته شده و نصب خط تولید در این کارخانه قریب به دو هزار مترمربع فضای BSL ۳ نیاز بوده و ایجاد شده است که در تمام کشور حتی یک دهم این فضا هم وجود ندارد.

ثانیا کارخانه‌های تولید واکسن را به دلایل زیست محیطی نمیشود هر جایی ساخت و به زیرساخت‌هایی احتیاج دارد که بهترین نقطه برای این نوع کارخانه از نظر زیرساخت‌ها و موقعیت مکانی شهرک دارویی هست فلذا این کارخانه در شهرک دارویی ساخته شد

ثالثا گلوگاه تولید واکسن در کشور بحث خط تولید صنعتی و کارآزمایی بالینی است و ساخت کارخانه به هیچ وجه گلوگاه نبوده و به مدد کار جهادی مهندسان، تکنسین‌ها وکارگران این پروژه، این پروژه از رکورددار‌های ساخت در کشور بوده و تولید واکسن حتی یک ثانیه به دلایل ساخت کارخانه عقب نیفتاده است.

از تمام مدیران، دانشمندان، مهندس ها، تکنسین‌ها و کارگرانی که در این روز‌ها برای ساخت کارخانه واکسن و راه اندازی خط تولید مجاهدانه تلاش کردند و خالصانه برای مردم جنگیدند و حتی برخی در لحظه تحویل سال از خانواده هایشان دور بودند صمیمانه و خاضعانه سپاسگزارم و به آن‌ها افتخار میکنم»
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار