کد خبر: 1043081
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خبر داد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: تملک اراضی ۲۶ کیلومتر از مسیر احداث آزادراه چناران- مشهد طی رایزنی با دستگاه‌های اجرایی متولی تعیین تکلیف و زمینه آزادسازی آن برای تداوم اجرای طرح فراهم شد.

سید کمال الدین میرجعفریان  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی  در نشست بررسی وضعیت اجرای طرح آزادراهی چناران- مشهد در محل استانداری خراسان رضوی اظهار کرد:اجرای طرح آزادراه مشهد - چناران - قوچان به طول ۱۱۵ کیلومتر که مرحله نخست آن به طول ۵۵ کیلومتر بین شهرستان‌های چناران و مشهد از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است، با کارفرمایی وزارت راه و شهرسازی و مشارکت و سرمایه گذاری آستان قدس رضوی در حال اجراست و برآورد اولیه هزینه آن چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود:برای اجرای این طرح، تملک اراضی در طول مسیر آزادراه با مشکلاتی همراه بود، چون برخی از این اراضی موقوفی است یا در محدوده شهرک صنعتی قرار دارد و نیازمند رفع مشکل برای تسریع در اجرای طرح است.

 

وی بیان کرد:حدود پنج کیلومتر از این مسیر در حریم شهر مشهد قرار می‌گیرد که طبق توافق وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مشهد به صورت بزرگراه در محدوده و حریم شهر، تملک اراضی توسط شهرداری ظرف ۲ ماه انجام می‌شود و ساخت این پنج کیلومتر حداکثر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

 

میرجعفریان گفت: حدود پنج کیلومتر از مسیر ساخت آزادراه نیز در محدوده شهرک صنعتی توس قرار دارد که مقرر شد شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ظرف ۲ هفته نقشه اجرایی مورد توافق طرفین مسیر را در محل پیاده کنند و براساس طرح مزبور، ساخت و سازها انجام و از تداخلات آینده نیز جلوگیری شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد:در مورد مشکل تملک اراضی موقوفاتی در مسیر آزادراه چناران- مشهد به میزان ۵۰۰ متر، مقرر شد نقشه ارزیابی و کارشناسی طرح تهیه و به اداره کل اوقاف و امور خیریه ارسال شود تا پس از مشخص شدن هزینه تملک اراضی و انجام توافقات بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و اداره کل اوقاف خراسان رضوی، اجازه اجرای عملیات داده شود.

 

وی در خصوص تملک اراضی مربوط به اداره کل ورزش و جوانان در مسیر ساخت آزادراه مشهد- چناران نیز گفت: اداره کل راه و شهرسازی در مدت یک هفته چگونگی تملک اراضی اداره کل ورزش و جوانان را با وزارت راه و شهرسازی پیگیری و تعیین تکلیف خواهد کرد و در بازه زمانی 2 هفته نسبت به ارزیابی قانونی و کارشناسی تملک اراضی مورد نیاز اقدام لازم به عمل خواهد آورد.

 

میرجعفریان افزود:برخی از اراضی به میزان چهار کیلومتر در مسیر ساخت آزادراه مشهد- چناران مربوط به مستاجران شرکت عمران شهر جدید گلبهار است که تملک این اراضی از نظر حقوقی با مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار طی این هفته تعیین تکلیف می‌شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد:تاکنون ۲۳ کیلومتر از مسیر آزادراه مشهد- چناران آزادسازی شده و اجرای طرح حدود ۲۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد، هرچند آزاد راه ۶ خطه است اما در صورت اشباع ظرفیت ترافیک، طرح، امکان توسعه در آینده را نیز دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار