کد خبر: 1042965
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
رایزنی‌های فشرده در وین و در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام در جریان است و عراقچی شب گذشته با هیأت‌های چین و روسیه دیدار کرد و پیش از ظهر امروز نیز با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا آخرین ترتیبات اجرایی نشست امروز را مرور کرد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: ساعت ۱۷:۰۰ امروز (سه‌شنبه) قرار است نشست کمیسیون مشترک برجام در وین با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان،‌ فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و نماینده اتحادیه اروپا برگزار شود و در همین راستا رایزنی‌های فشرده بین هیأت‌های مختلف در وین در جریان است.

در همین خصوص سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه که شامگاه دوشنبه در رأس هیأتی وارد وین شد، دیشب با رئیس هیأت چین و امروز با رئیس هیأت روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

عراقچی همچنین ساعت ۱۰:۰۰ امروز با «انریکه مورا» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا و رئیس کمیسیون مشترک دیدار و آخرین ترتیبات اجرایی مربوط به برگزاری کمیسیون را مرور کرد.

* فحاشی ضد انقلاب به عراقچی

گفتنی است، بعد از این دیدار و هنگام خروج عراقچی از محل ملاقات، یکی از عناصر ضدانقلاب اقدام به فحاشی کرده و قصد تهاجم به وی را داشت که ناکام ماند. منافقین و دیگر عناصر ضدانقلاب امروز در وین در اعتراض به مذاکرات در مقابل هتل محل برگزاری کمیسیون مشترک تجمع کرده‌اند.

سفارت ایران در وین هشدارهای لازم را به پلیس اتریش نسبت به حفظ امنیت مذاکره کنندگان کشورمان داده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) با اشاره به نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است ساعت ۱۷ امروز به وقت تهران (۱۴:۳۰ به وقت وین) در شهر وین با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ برگزار شود، اعلام کرد که هیچ نماینده‌ای از آمریکا در نشست کمیسیون مشترک یا نشست‌های کارشناسی مرتبط با آن شرکت نخواهد کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تأکید کرد که هیچ گونه مذاکره مستقیم و غیرمستقیم با آمریکا در دستورکار هیأت ایرانی نیست و مذاکرات صرفا درچارچوب‌ برجام و با حضور نمایندگان ایران و کشورهای ۱+۴ خواهد بود.

گفتنی است سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور ‌خارجه که شامگاه دوشنبه وارد وین شد، ریاست هیأت ایرانی را در این نشست برعهده دارد و‌ نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، وی‌ را در این نشست همراهی می‌کنند.

رایزنی‌های فنی در قالب نشست های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای از جمله مهمترین موضوعات در دستور کار این نشست می‌باشد.

نشست امروز در وین پس از آن برگزار می‌شود که روز جمعه نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا برگزار و طرفین توافق کردند ادامه مذاکرات را در روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ماه به صورت رو در رو ادامه دهند. آنگونه که سعید خطیب‌زاده روز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه در نخستین نشست هفتگی خود با خبرنگاران در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد گفت‌وگوها ناقص بود و ادامه آن رفت برای کمیسیون حضوری.

پس از نشست روز جمعه اخباری مطرح شد در خصوص حضور هیأت آمریکایی در وین که بالافاصله عباس عراقچی و محمدجواد ظریف در اظهاراتی اعلام کردند که ایران هیچ مذاکره‌ای با آمریکایی‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم نخواهد داشت.

مقامات ایرانی در آستانه نشست همچنین اعلام کردند تحریم‌های آمریکا تماما باید برداشته و لغو آنها راستی‌آزمایی شود و پس از آن است که ایران اقدام می‌کند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار