کد خبر: 1042928
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
یک سایت هندوستانی در آستانه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به بررسی وضعیت پرسپولیس پرداخته و نسبت به قدرت دفاعی و تهاجمی نماینده ایران که حریف تیم گوا هند است، هشدار داده است.
 رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در فصل ۲۰۲۱ از هفته آینده برگزار می‌شود. پرسپولیس یکی از نمایندگان ایران در گروه پنجم این مسابقات است؛ گروهی که میزبانی بازی‌هایش بر عهده تیم گوا از هندوستان است.

گوا که نخستین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند، مورد توجه رسانه‌های هندوستانی قرار دارد و شرایط این تیم و حریفانش مدام رصد می‌شود.

سایت «khelnow» در گزارشی به بررسی وضعیت پرسپولیس پرداخته است و از این نماینده ایران به عنوان تیمی یاد کرده است که شکست دادنش اغلب غیر ممکن است.

در بخشی از گزارش این سایت آمده است: «گوا در حالی که نخستین حضورش در لیگ قهرمانان را آغاز می‌کند، در یک گروه نسبتاً دشوار قرار گرفته است؛ جایی که بزرگترین چالش آن‌ها تیم پرسپولیس است. پرسپولیس نه تنها مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران است بلکه همچنین نایب قهرمانی دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده است. با یک خط حمله انباشته از بهترین استعداد‌های آسیا و یک ساختار دفاعی سرسخت، شکست دادن ارتش سرخ اغلب غیر ممکن است.»

این سایت سپس به جایگاه و عملکرد پرسپولیس در لیگ برتر و همچنین تاریخچه این باشگاه و عناوینش در گذشته پرداخته و آورده است: «در این باشگاه بعضی از بهترین بازیکنان ایران بازی کرده‌اند از جمله علی دایی بهترین گلزن تاریخ ایران و همچنین نفرات برجسته‌ای مانند علی کریمی و علی پروین -که همچنین به عنوان بهترین بازیکن آن‌ها محسوب می‌شود- با بیش از ۱۵۰ گل از ۳۵۰ بازی برای این تیم.»

سایت مزبور سپس به یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس اشاره کرده و درباره او نوشته است: «گل محمدی ملی پوش سابق ایران از سال ۲۰۰۸ تاکنون سرمربی بوده و در دو موقعیت مختلف هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفته است. با این حال ثابت می‌شود که قدرت فعلی او بیشتر است، زیرا او به ارتش سرخ کمک کرده است که سنگر خود را در لیگ ایران حفظ کند و همچنین در آسیا موفق شود.



یحیی گل محمدی

پرسپولیس با هدایت گل محمدی، عنوان قهرمانی لیگ برتر در فصل گذشته را نسبتاً راحت به دست آورد و در لیگ قهرمانان آسیا تلاش شجاعانه‌ای انجام داد. پرسپولیس به لطف تاکتیک‌های زیرکانه و مربیگری عالی گل محمدی، تیم‌های بزرگ مثل السد قطر و النصر عربستان را در مرحله حذفی لیگ قهرمانان شکست داد. او پرسپولیس را به یک تیم مهیج برای تماشا با یک سبک هجومی دلگرم کننده تبدیل کرده است، اما همچنین خط دفاعی خود را با ۱۰ کلین شیت در این فصل از ارتش سرخ در لیگ محکم کرده است. او در دوره فعلی حضورش در پرسپولیس ۶۹.۲۹ درصد برد کسب کرده است و غول ایرانی با هدایت او در ۴۲ بازی فقط ۴ باخت داشته است.»

بخش بعدی این گزارش به بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس اختصاص دارد و شهریار مغانلو، احمد نورالهی و سیدجلال حسینی به عنوان نفرات کلیدی در سه پست حمله، خط میانی و خط دفاعی معرفی شده‌اند:

«احمد نورالهی / ‏‬جادوگر خط میانی پرسپولیس با وجود بازی در پست هافبک میانی مطمئناً بهترین بازیکن خط حمله پرسپولیس در این رقابت‌ها بوده است. او در ۱۸ مسابقه، ۶ گل به ثمر رسانده است و دو پاس گل داده. این موتور، اصلی‌ترین نیروی محرکه در وسط زمین است. این بازیکن ۲۸ ساله، نه تنها یک بازیکن واقعی در خط میانی است که می‌تواند در دفاع هم به سختی کار به هم تیمی‌هایش کمک کند بلکه بسیار خلاق است. حرکت نورالهی و توانایی یافتن هم تیمی‌ها در فضا او را به حریفی سر سخت برای هر تیمی تبدیل می‌کند. نورالهی با اعتماد به نفس در لیگ قهرمانان آسیا مصمم است با داشتن موتور خلاقانه پرسپولیس را در خط هافبک در فرم خوب خود حفظ کند.



احمد نورالهی هنگام ضربه زدن به توپ در دیدار با نفت مسجد سلیمان

شهریار مغانلو / ‏‬ مغانلو ماه گذشته به پرسپولیس آمد، اما به نظر می‌رسد یحیی گل محمدی او را آماده می‌کند تا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان خط حمله تیمش را هدایت کند. مهاجم ۲۶ ساله چهره باتجربه‌ای است که پیش از بازگشت به ایران در این فصل در تیم سانتاکلارا پرتغال بازی می‌کرد. یک مهاجم نوک نیرومند که در دوئل‌های هوایی بسیار قدرتمند است و می‌تواند کابوس واقعی برای مدافعان تیم گوا در مرحله گروهی باشد.

سیدجلال حسینی / ‏‬در حالی که ارتش سرخ در این فصل بی رحم‌ترین خط حمله در لیگ برتر ایران نبوده است، اما از نظر دفاعی استثنایی کار کرده. آن‌ها ۱۰ کلین شیت داشته‌اند و از ۱۹ بازی تنها ۱۰ گل دریافت کرده‌اند. کاپیتان سیدجلال حسینی بخشی اساسی در حفظ این خط دفاعی غیر قابل نفوذ بوده است. حتی سه سال بعد از بازنشستگی از مسابقات ملی، این مدافع ۳۹ ساله هنوز عملکرد دفاعی مسلطی ارائه می‌دهد و مهاجمان غیر قابل پیش بینی را به سادگی بی اثر می‌کند. او نه تنها با دفاع خود سر سخت بوده بلکه تهدیدی شگفت انگیز برای گلزنی تیمش بوده است؛ چهار گل در لیگ!»

در بخش پایانی این گزارش هم تاکید شده است که مهار پرسپولیس با دفاع سر سخت و سبک هجومی، کار سختی است و مقابله با این نماینده ایران برای تمام حریفان در گروه چالش سختی خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار