کد خبر: 1042894
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
رئیس اداره واگذاری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان:
عباس سعیدی گفت: حدود 650 هکتار از اراضی دولتی استان اصفهان در سال ۱۳۹۹ با کاربری مختلف از جمله تجاری، مسکونی، کارگاهی مزاحم و نیمه مزاحم شهری، ورزشی، بهداشتی، درمانی، گردشگری–تفریحی و... به اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای ضوابط و مقررات مربوطه واگذار شد و به همین لحاظ اداره واگذاری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان موفق به کسب رتبه برتر در بین ادارات واگذاری سطح کشور شده است.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل ازپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عباس سعیدی رئیس اداره واگذاری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان درباره واگذاری زمین‌های دولتی در این استان توضیح داد: مطابق با دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی، این اداره، متولی واگذاری اراضی دولتی متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن است به همین جهت نسبت به واگذاری اراضی واقع در محدوده عمل این اداره‌کل اعم از محدوده و حریم شهرها براساس کاربری‌های مرتبط در چارچوب آئین‌نامه‌های مصوب همراه با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و طرح‌های آتی توسعه عمران اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه حدود 650 هکتار از اراضی دولتی استان اصفهان در سال گذشته با کاربری‌های مختلف واگذار شده است اذعان داشت: این میزان معادل 200 درصد (3برابر) اراضی واگذار شده در سال ۹۸ است.

رئیس اداره واگذاری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: واگذاری زمین با کاربری مسکونی بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و واگذاری اراضی با کاربری تجاری از سال ۵۷ تا کنون از طریق برگزاری مزایده عمومی با کاربری مصوب و قیمت کارشناسی روز انجام می‌پذیرد که در سطح استان اصفهان برای سال ۱۳۹۹ بیش از 3 هزار مترمربع از اراضی دولتی با کاربری تجاری واگذار شده است.

وی با بیان اینکه 25 هکتار از اراضی دولتی با کاربری خدماتی و بیش از دو هکتار از اراضی دولتی استان در راستای تاسیسات شهری واگذار شده است عنوان کرد: در کاربری‌های تاسیسات شهری مثل نیروگاه‌های داخلی برق که توسط دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود، زمین‌های مورد نیاز را براساس قیمت‌تمام شده یا همان حداقل قیمت واگذار می‌کنیم اما واگذاری زمین به دستگاه‌های غیر دولتی و NGO ها مثل کمیته امداد و سایر اشخاص حقیقی از طریق فراخوان است و قیمت روز اراضی مدنظر است.

سعیدی خاطرنشان کرد: در واگذاری زمین‌ها سه نوع دسته‌بندی قیمت تمام شده، قیمت کارشناسی و قیمت منطقه‌ای وجود دارد. متولی قیمت منطقه‌ای کمیسیون ماده ۶۸ وزارت دارایی است که شهرها را پهنه‌بندی می‌کنند، قیمت‌ها هم سالی یکبار مشخص می‌شود و این نوع واگذاری حداقل قیمتی است که معمولا در اراضی در شهرها مشخص می‌شود.

وی بیان داشت: قیمت تمام شده شامل قیمت منطقه‌ای به اضافه هزینه‌های بالاسری از جمله نقشه‌برداری و آماده‌سازی زمین است. همچنین قیمت کارشناسی بر اساس دیدگاه کارشناسان رسمی دادگستری که همان قیمت روز است، تعیین می‌شود.

رئیس اداره واگذاری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه قیمت منطقه‌ای در مناطق مختلف فرق دارد گفت: زمین بر اساس عرف منطقه به فروش می‌رسد و در واگذاری‌های زمین به دستگاه‌های دولتی، زمین به قیمت تمام شده عرضه می‌شود و کف قیمت برای دستگاه‌های حقیقی هم قیمت کارشناسی است که از طریق فراخوان از میان افرادی که موافقتنامه اصولی داشته باشند، عرضه می‌شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر