کد خبر: 1042878
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹
عید نوروز برای بسیاری از جوانان بهترین زمان برای انجام کار‌های خیر و کمک به محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار کشور بود. در همین رابطه ۴۰۰ جهادگر بومی و غیربومی همزمان با ایام نوروز و درست زمانی که بسیاری از خانواده‌ها به فکر مسافرت بودند در قالب ۳۰ گروه جهادی با حمایت بنیاد مستضعفان به محروم‌ترین نقطه استان گلستان رفتند تا در روستای مراوه‌تپه و با شعار مرد میدان، رنگ آبادانی را بر در و دیوار آن نقاشی کنند.
سجاد مرسلی

سریس ایران جوان آنلاین: یک‌بار دیگر جهادگران نشان دادند که تمام ایام سال بهانه‌ای برای سرکشی آن‌ها به مناطق محروم و کم‌برخوردار است تا با برگزاری اردو‌های جهادی در خدمت مردمانی باشند که منتظر دستی برای یاری هستند.


ایام تعطیل نوروز ۱۴۰۰ برای جهادگران این سرزمین فصل عمران و سازندگی مناطق محروم شد. بر همین اساس ۴۰۰ جهادگر بومی و غیربومی از تهران، کرج و چند استان دیگر در قالب ۳۰ گروه جهادی با حمایت «بنیاد علوی» بنیاد مستضعفان به محروم‌ترین نقطه استان گلستان رفتند تا در مراوه‌تپه کاری کنند که به گفته ساکنان این منطقه با تکثیر واژه مرد میدان، رنگ آبادانی، بهار را برای آنان زیباتر کرد.


مهدی سادین، مدیر پروژه‌های جهادی شهرستان مراوه‌تپه است. جوانی ۲۴ ساله که حدود هفت سال توفیق خادمی در اردو‌های جهادی مختلف در کشور را دارد و از خدا می‌خواهد ثبات قدم در این راه را به او عنایت کند، می‌گوید: «همیشه آرزویم این است که بتوانم دلی را شاد کنم. اما وقتی دوستان و جوانان دیگر با من همراه می‌شوند می‌بینم من خیلی از آن‌ها عقب ترم، چون آنان کار‌های بزرگی انجام داده و با حرکت‌ها و طرح‌هایی که در مناطق کم‌برخوردار اجرا می‌کنند دل یک جمعیتی را شاد می‌کنند.» این جهادگر که سابقه زیادی در فعالیت‌های جهادی دارد با اشاره به کارنامه موفق جهادگران در عملیات محرومیت‌زدایی مناطق مختلف کشور ادامه می‌دهد: «اردوی جهادی زلزله «ورزقان»، سیل گلستان و «خوزستان» از جمله اردو‌های جهادی بود که توفیق حضور در آن را داشتم.»


وی در خصوص اردو‌های جهادی شهرستان «مراوه‌تپه» نیز تصریح می‌کند: «با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر گسترش اردو‌های جهادی و اثرات بسیار خوب این اردو‌ها بر حل بعضی از مسائل اجتماعی از جمله محرومیت‌زدایی، تصمیم گرفتیم در محروم‌ترین نقطه استان گلستان عملیاتی تحت عنوان عملیات محرومیت‌زدایی مرد میدان را به اجرا در آورده و طرح‌هایی را در آن جا عملیاتی کنیم.»


جهاد خدمت در تمام روز‌های تعطیل عید


مدیر پروژه‌های جهادی شهرستان مراوه‌تپه از فعالیت ۴۰۰ جهادگر بومی و غیربومی در قالب ۳۰ گروه جهادی در این منطقه خبر داده و می‌گوید: «محرومیت‌زدایی در مراوه‌تپه از دوم تا ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ با حمایت بنیاد مستضعفان «بنیاد علوی» برگزار شد.»


به گفته سادین، جهادگران بیش از ۴۵ پروژه تعمیر و تکمیل منازل افراد کم‌برخوردار از قبیل احداث سرویس بهداشتی، حمام، دیوارکشی و بیش از ۱۳ پروژه تعمیر و بازسازی مدارس مناطق محروم از قبیل رنگ‌آمیزی، دیوارکشی، بتن حیاط مدرسه و... را به پایان رساندند.


وی با برشمردن محرومیت‌های منطقه مراوه‌تپه به دور بودن و سختی راه واصله به این شهرستان و روستا‌های آن اشاره کرده و تأکید می‌کند: «وجود این محرومیت‌ها آغاز بسیاری از مشکلات از قبیل کم بودن مواد اولیه مورد نیاز در زمینه‌های مختلف عمرانی، بهداشتی و... دارد که تأثیر بسیار زیادی در محرومیت این منطقه گذاشته است.» سادین از حمایت‌های مادی و معنوی بنیاد مستضعفان «بنیاد علوی» قدردانی می‌کند که باعث این عمل خیر و خداپسندانه در مناطق محروم و کم‌برخوردار شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار