کد خبر: 1042858
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به افزایش قیمت مرغ و ناکارآمدی در سامان‌بخشی به بازار
خبری کوتاه، اما پر واکنش بود. بر اساس تصمیم قرارگاه ساماندهی مرغ کشور قیمت مصوب مرغ گرم برای مصرف‌کننده از کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ به کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافت. این افزایش قیمت با واکنش‌های مختلفی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

جوان آنلاین: خبری کوتاه، اما پر واکنش بود. بر اساس تصمیم قرارگاه ساماندهی مرغ کشور قیمت مصوب مرغ گرم برای مصرف‌کننده از کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ به کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافت. این افزایش قیمت با واکنش‌های مختلفی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد. به‌ویژه آنکه درست چند روز پیش از انتشار این خبر حسن روحانی از ثبات یافتن قیمت‌ها گفته بود. کاربران عدم مدیریت درست مرغ را آن هم در ایام عید ضعفی بزرگ برای دولت دیدند که دیگر نه ربطی به تحریم دارد و نه خروج امریکا از برجام. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را می‌خوانید.

 
علی ابراهیمی:

یه برزیلی تو شهرمونه که تو کار صادرات سویا و ذرت و... هست، ازش قیمت سویا پرسیدم، باورتون میشه هر کیلو سویا تحویلی در بندرعباس با ارز ۴۲۰۰ میده ۱۷۶۰ تومان تو بازار آزاد تا ۱۷هزار هم رفته! خب همینجا رو فقط نظارت کنن قیمت مرغ، گوشت، روغن و... به طرز عجیبی کاهشی میشه.

سیدنظام الدین موسوی:

گرانی و کمبود مرغ و روغن نه به برجام ربط دارد، نه FATF، نه بایدن و نه هر چیز مشابه دیگر. مختصر همتی می‌طلبید و اندک تدبیری تا در ایام نوروز مردم اینگونه دچار تنگنا نشوند، اما متأسفانه با دولتمردانی مواجهیم که معیشت مردم را گروگان اباطیل کرده و ناکارآمدی را با فرافکنی توجیه می‌کنند.

محمد صاحبی:

بالاخره قیمت مصوب هر کیلو مرغ ۴۵۰۰ تومن یعنی صرفاً حدود ۲۵ درصد گرون شد، حالا ببینیم دولت روحانی میتونه بازار مرغ رو مدیریت کنه یا بازم این وضعیت عجیب ادامه خواهد داشت و مردم حتی برای خرید و مصرف مرغ هم باید مشکل داشته باشن!

علی چاهخوزاده:

دولت بعد از اخلال در کار وزارت جهاد در زمان حجتی حالا قرارگاه ساماندهی مرغ را به وزارت جهاد سپرده است که مسئول ساماندهی بازار شود، اما در اولین مصوبه قیمت مرغ را ۲۲درصد افزایش داده است، دقیقاً وزارت جهاد بگوید کارکرد این طنزی که به راه انداخته چه بوده جز گرانی؟

سعید آجرلو:

تصاویر صف‌های مرغ علاوه بر اینکه نماد میزان کفایت دولت اصلاحات و اعتدال است، نشانه‌ای از تنها گذاشتن مردم توسط این دولت هم هست. دولت نه تنها حامی جامعه نیست که نقش سپر هم برای مردم مقابل سوداگران ندارد. متاسفم که بگویم؛ شاید بدون دولت وضع بدتر از این نمی‌شد.

سیدامیر سیاح:

دولت در زنجیره تولید سوراخ سوراخ مرغ، رانت بیشتری تزریق کرده و صف مرغ، کمی کوتاه شده، مردم با تحقیر کمتری مرغ می‌خرند، اما رانتخواران، رانت۴۲۰۰ بیشتری می‌برند! خبرنگار عزیز! به‌جای تشکر از این حماقت و کثافت پشت‌پرده، از دولت بخواه تا سوراخ‌های سیستم را بگیرد.

محسن پورعرب:

این شرایط نتیجه تحریم‌هاست یا ناکارآمدی؟ چرا یقه مسئولان ناکارآمد گرفته نمی‌شود؟ پس از افزایش قیمت مرغ حالا اتاق اصناف ایران، تا اطلاع ثانوی عرضه مرغ قطعه بندی شده را ممنوع کرد. فروش مرغ با کدملی به‌صورت ماهانه از آن‌چه شما فکر می‌کنید به شما نزدیک‌تر است! عرض آخرم؛ کارگر بدبخت هنوز حقوق افزایش یافته رو دریافت نکرده حساب خرجش داره از دخلش جلو میزنه.

محمد شاهی:

کاش مسئولی که نسخه در خانه ماندن تجویز و خرید اینترنتی را به مردم توصیه می‌کند، صف‌های روغن و مرغ را هم ببیند. کرونا هست ولی ظاهراً در این صف‌ها و ازدحام‌ها انتقال پیدا نمی‌کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
خیلی هم ربط داره
دولت روحانی کلهم به آمریکا آویزونه
قیمت مرغ هم بستگی به این دارد که مسئول مربوطه آخرین بار چگونه خوابیده
اینم ربطش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
یعنی اگه اون آویزون نباشه این خواب نمی بینه؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار