کد خبر: 1042678
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در سخنانی تأکید کرد که اگر ایالات متحده آمریکا نام انصارالله را از فهرست تروریسم حذف کرده است، پس چگونه محاصره یمن همچنان ادامه دارد؟

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در سخنانی از سیاست ایالات متحده آمریکا در قبال این کشور به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: آمریکایی‌ها مدعی هستند که نام انصارالله را از لیست تروریسم خارج ساخته است. سوالی که مطرح می‌شود، این است که در صورت خارج شدن نام انصارالله از لیست تروریسم، چرا محاصره ملت یمن همچنان پابرجاست؟

این مقام یمنی در ادامه یادآور شد: ایالات متحده آمریکا تنها ادعا می‌کند که به دنبال حل و فصل بحران انسانی در یمن است. واشنگتن با کلمات بازی می‌کند تا دیگران را فریب دهد. ادعاهای آمریکا در حالی است که تروریسم، تجاوز و محاصره در یمن همچنان ادامه دارد.

این اظهارات در حالی مطرح شد که پیشتر وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا مدعی شده بود که برای کمک به حل بحران انسانی در یمن، نام جنبش مقاومتی انصارالله از فهرست تروریسم حذف شده است.

الحوثی پیشتر نیز گفته بود: ایالات متحده آمریکا به ائتلاف سعودی برای کشتار یمنی‌ها چراغ سبز نشان داد. الحوثی افزود: «بایدن» یکی از شرکای اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا بود و در همان زمان آمریکایی‌ها حمایت خود از ائتلاف سعودی را اعلام کردند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اینکه برخی می‌گویند باید به آمریکایی‌ها اعتماد کنیم، سخن درستی نیست. اعتماد به آمریکا بر مبنای صحبت‌هایی که سران واشنگتن مطرح می‌کنند، حاصل نمی‌شود. این اعتماد پس از برداشتن گام‌های عملی توسط آنها به وجود خواهد آمد.

الحوثی همچنین یادآور شد: تاکنون شاهد هیچ‌گونه اقدام عملی و قاطعی از سوی آمریکایی‌ها برای پایان بخشیدن به جنگ یمن نبوده‌ایم. اگر قرار باشد ما بر سر میز مذاکره بنشینیم، باید شاهد اقدامات عملی از سوی طرف مقابل باشیم؛ چیزی که تاکنون رخ نداده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار