کد خبر: 1042672
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

پارک زیبای وکیل آباد

پارک جنگلی وکیل آباد یکی از زیباترین و البته قدیمی ترین پارک های شهر مشهد است که در سال ۱۳۴۸ توسط یکی از خیرین مشهور به نام حسین ملک‌التجار وقف و در اختیار عموم قرار گرفت و از آن پس به یکی از تفرجگاه های پر طرفدار در این شهر تبدیل شد . پارک وکیل آباد بیش از هفتاد هکتار وسعت دارد و یکی از بزرگ‌ترین پارک های این شهر به حساب می آید  . این  پارک در گذشته باغ وکیل آباد یا میرطراز  نامیده می شد و از همان زمان تا به امروز درختان سر به فلک کشیده و کهن سالی در آن به چشم می خورد که برخی صدها سال قدمت دارند . نهرهای آبی از میان این پارک می گذرند که فضا را دلنشین تر نموده و امکانات رفاهی و تفریحی مختلف نظیر رستوران ، موزه ، دریاچه و محوطه بازی کودکان ، همه آنچه را می خواهید در اختیارتان می گذارد  .

پارک علمی و تفریحی پروفسور بازیما

این مجموعه شگفت انگیز و سرگرم کننده در حدود دو هزار و چهارصد متر وسعت دارد و در مجتمع وصال واقع شده است . پارک پرفسور بازیما بزرگترین و اولین پارک موضوعی در ایران است که بازدید از آن به خصوص برای کودکان و نوجونان جالب و همچنین آموزنده خواهد بود . در این مجموعه کودکان بطور عملی با مبحث های مختلف علمی آشنا می شوند به عنوان مثال سوار بر ماشین زمان شده و به زمان پیدایش خلقت سفر می کنند و از اعماق دریاها عبور کرده و با دنیای شگفت انگیز زیر آب و انواع آبزیان آشنا می شوند . در ادامه همراه پروفسور بازیما وارد دهان انسان غول پیکر می شوند و در درون بدن انسان به کاوش می پردازند .

این مجموعه تفریحی و آموزشی در تور مشهد  ، اولین پروژه اجرا شده با این موضوع در ایران است و نمونه مشابه آن تنها در سه کشور دیگر جهان وجود دارد .  بازی‌ ها و سرگرمی های موجود در این پارک بسیار جالب  و متنوع اند و شما را برای ساعت ها سرگرم خواهند نمود .

روستا و آبشار کنگ

روستای تاریخی کنگ دارای معماری پلکانی است و با قرن ها قدمت چهره و بافت تاریخی خود را حفظ نموده است . این منطقه در بیست و هشت کیلومتری از غرب شهر مشهد قرار دارد و با داشتن طبیعتی زیبا و خیره کننده به یکی از جاذبه های دیدنی این شهر تبدیل شده است . کنگ به معنی دژی مستحکم است و همچنین نام پرنده‌ای قوی پنجه نیز هست که در کوهستان های مرتفع زندگی می ‌کند .

روستای کنگ در جنوب کوه‌های بینالود قرار دارد و تا شهر طرقبه فاصله زیادی ندارد . رودخانه ای خروشان از کنار این روستا می گذرد ، کنگ نام دارد و طبیعتی زیبا را برای این منطقه به ارمغان آورده است .

معرفی مراکز خرید در جزیره قشم

جزیره قشم دارای بازارها و مراکز خرید متنوعی است ، از این رو برخی مسافران تنها با هدف تهیه اجناس بصورت عمده به این جزیره سفر می کنند و بخشی از کالاهای موجود در بازارهای سراسر ایران از قشم تامین می گردد . اجناس موجود در این جزیره اغلب بطور مستقیم از کشور چین وارد می شوند و برخی از کالاها نیز از کشورهای مجاور به قشم آورده می شوند .

در ادامه باید افزود خرید از قشم بسیار مقرون به صرفه بوده و طیف وسیعی از کالاها نظیر انواع پوشاک ، کیف و کفش ، لوازم ورزشی ، انواع لوازم خانگی ، لوازم برقی و ... را شامل می گردد . برخی از فروشگاهها عمده فروش بوده و برخی دیگر فروش جزئی نیز دارند . همچنین باید متذکر شویم مراکز خرید این جزیره در دو بخش پراکنده شده اند . دسته ای از آن ها در شهر قشم و دسته ای دیگر در اطراف قشم و در منطقهای به نام درگهان قرار دارند . در منطقه درگهان کالاها اغلب بصورت عمده و البته کمی ارزانتر عرضه می شوند .

در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از مراکز خرید و بازارهای جزیره قشم را به شما معرفی کنیم .

بازار پردیس قشم

در ابتدا شما را با برخی از بهترین مراکز خرید شهر قشم در تور قشم سفر باتو ، آشنا می کنیم که یکی از آن ها مرکز خرید مدرن پردیس نام دارد . زمان زیادی از افتتاح این بازار نمی گذرد و این بازار به نسبت مابقی مراکز خرید این جزیره مدرن تر و البته مجهز تر است . بازار پردیس قشم تقریبا در مرکز شهر و روبروی مرکز خرید ستاره واقع شده و دسترسی به آن آسان است .

بیشتر بخوانید: از بهترین رستوران های مشهد تا بناهای تاریخی قشم

باید افزود در این مجموعه یکصد و پنجاه واحد تجاری مشغول به فعالیت است و یکی از معروف ترین هتل های این جزیره در طبقه بالای آن قرار دارد . در مرکز خرید پردیس کالاهای با کیفیت و متنوعی عرضه می شود که از میان آن میتوان به انواع پوشاک و همچنین کیف و کفش ، لوازم ورزشی، وسایل دکوری و تزیینی اشاره کرد  . همچنین باید افزود این مجموعه محل مناسبی برای تهیه لباس های مجلسی آن هم به قیمت ارزان است .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار