کد خبر: 1042501
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: با هدف رفع مشکلات مناطق روستایی، ۴۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای آب شرب و توسعه راه‌های مواصلاتی روستاهای این شهرستان تخصیص یافته است.

علی علیزاده  در حاشیه بازدید مسئولان شهرستانی از روستاهای بخش مرکزی مراغه افزود: برای تامین آب کشاورزی، شرب و نیز بهبود راه‌های روستایی این شهرستان طی ماه‌های اخیر، گام های موثری برداشته شده است.

وی ادامه داد: در این مدت با رایزنی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه، طرح احداث ۲ سد در این شهرستان وارد مباحث بودجه‌ای شده که در مناطق سراجو و مردق‌چای اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح به صورت مشارکتی از سوی بانک‌ها و وزارت نیرو اجرایی می‌شود و بخش مهمی از مشکلات کمبود آب کشاورزی منطقه را مرتفع می‌کند.

وی گفت: همچنین ۳۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تنش‌های آبی برای طرح‌های آب شرب روستایی در این شهرستان تخصیص یافته که اولویت آن توسعه مجتمع آبرسانی شهید دهقان خواهد بود.

وی افزود: طرح احداث پل روگذر تازه‌کند به صورت پل دودهنه با حدود ۲.۶ میلیارد تومان اعتبار نیز به زودی آغاز می‌شود و بخشی از مشکل تردد برون شهرستانی را در منطقه مرتفع می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی پل روستای «مغانجیق» که در گذشته اقداماتی برای اجرایی شدن آن انجام شده بود، با تخصیص ۱.۸ میلیارد تومان اعتبار و به صورت پیش ساخته در روزهای آینده آغاز می‌شود.

بهره‌برداری از چهار طرح راه روستایی در تابستان امسال

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز گفت: تا مرداد ماه امسال چهار طرح راه روستایی شامل پل‌های روستاهای تازه‌کند، چکان، داش‌آتان و مغانجیق در تابستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
سیدعلی موسوی افزود: اجرای این طرح‌ها در راستای توسعه زیرساخت‌های شهرستانی از مطالبه‌های مهم مردمی بوده است که به زودی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه کمبود منابع آبی چالش مهم آینده خواهد بود، ادامه داد: مدیریت منابع آبی با اجرای طرح‌های سدسازی، عدم توسعه بی‌رویه باغ‌ها و نیز اجرای آبیاری قطره‌ای می‌تواند راهکاری مناسب برای پیشگیری از بحران‌های آبی در این شهرستان باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بخش کشاورزی، اضافه کرد: احداث شهرک صنایع غذایی و کشاورزی در این شهرستان نیز زمینه‌ساز تحول در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و اشتغال‌زایی و رونق تولید خواهد بود.

وی افزود: در صورت فرآوری فقط ۱۰ درصد از محصولات باغی تولیدی این شهرستان به صورت سالانه، شاهد افزایش ۱۰ برابری درآمدهای فعلی حاصل از تولیدات کشاورزی خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر