کد خبر: 1042490
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۱
سمیه باستین

سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: تمام عالم هستی به نوعی دارای حرکت هستند و از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین موجود مسیری را برای دگرگونی و حرکت طی می‌کند. خواه حرکت اختیاری و از روی اراده باشد خواه اجبار و صرفاً مسیر تکامل، اما در هر دو صورت مسیر حرکت میسر است و این خود به نوعی دعوت بزرگی برای تحول است. تحول نه فقط مخصوص موجود انسانی بلکه متعلق به تمام موجوداتی است که برای زندگی خود هدف دارند و از آن آگاه هستند یا از هدف خود آگاهی ندارند. حرکت اغلب با شیوه‌های گوناگون انجام می‌گیرد.

گاه سریع و برق آسا و گاه کند و حلزونی، اما در هر صورت از مسیر باز نمی‌ایستد.


تصور کنید در یک لحظه تمام آنچه در هستی وجود دارد از حرکت کردن غیرفعال شود و بازایستد. در این صورت آیا معنی بازگشت یا پیشرفت معنادار است؟ انسان‌ها سبک زندگی منحصربه فردی دارند. بنابراین از سال‌ها قبل بر آن شدند تا معنی حرکت را بفهمند. پس دانشمندان و اندیشمندان زیادی شروع به بررسی این مفهوم کردند و در این مسیر موفق به اختراعات و نگارش کتاب‌هایی شدند که خود آغازی برای تحول به شمار می‌رود.
تعدادی از این دانشمندان و اندیشمندان حرکت را سریع و غیر قابل تصور توصیف کردند و تعدادی حرکت را کند و بسیار آهسته و کماکان بررسی و مطالعه روی مفهوم حرکت ادامه دارد و تلاش‌های بیشتری صورت می‌گیرد تا حرکت را دریابند و بتوانند برای آن برنامه‌ریزی کنند. در میان تمام موجودات عالم هستی حرکت برای نوع انسان‌ها معنی خاص‌تری دارد. چراکه انسان‌ها به دنبال یافتن راه حل‌هایی برای زندگی بهتر هستند.


حرکت افتادن برگ پاییزی روی برکه زلال آب، حرکت تند ماشین‌ها هنگام عبور از بزرگراه، حرکت لاکپشت در امتداد جاده، حرکت زمین به دور خورشید و پدید آمدن روزها، ماه‌ها و سال‌ها. می‌توانیم دقیق‌تر شویم و حرکت زندگی را در درون خود ببینیم. مانند حرکت خون در رگ‌ها، حرکت سلول‌ها در عصب‌ها، حرکت و جریان هوا در ریه‌ها.


نکته جالبی در مورد حرکت وجود دارد و آن این است که زندگی زمان خاصی را نمی‌شناسد. یعنی زندگی فقط منحصربه زمان حال نشده و به زندگی در گذشته و حال و آینده نیز محدود نمی‌شود. به طوری که زمان ازل و زمان‌های زیاد دیگری را نیز آورده‌اند. در هر زمانی که باشیم، گذشته، حال یا آینده، راز مهمی وجود دارد و آن نماندن در آن زمان است. چون ماندن در هر زمان به مدت طولانی مانند آب زلال در برکه ساکن است که به مرور به باتلاق تبدیل می‌شود. همچنین حرکت با سرعت در زمان نیز سبب ویرانی می‌شود. مانند سیل. بنابر این رعایت اعتدال و حرکت در مسیر زندگی سبب می‌شود پیوسته حرکت کنیم.


جالب بودن حرکت افراد در زندگی، این است که آن‌ها برای رسیدن به امنیت و آرامش خاطر تلاش می‌کنند و تا زمانی که به این مهم دست نیابند احساس سردرگمی می‌کنند. در صورتی که اهداف افراد با سطح توانمندی‌هایشان همسو و یکسان باشد، می‌توان انتظار نتایج بهتر و منطقی‌تری داشت و احساس رضایت بیشتری را در بین افراد مشاهده کرد. در نتیجه می‌توان شاهد این امر بود که افراد از سلامت روان بیشتری برخوردار هستند. اگر سطح توانایی افراد بالاتر از سطح اهداف‌شان باشد، این امکان وجود دارد که در بلند مدت دچار سرخوردگی و یأس شوند و اگر سطح اهداف بالاتر از سطح توانایی باشد، در بلند مدت افراد به سمت ناتوانی حرکت خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار