کد خبر: 1042488
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۷
بعضی چیز‌ها را در سال پیش‌رو خاموش کن
این عادت بد را که می‌خواهی هر کاری را از شنبه بعدی شروع کنی در سال کهنه جا بگذار و با خودت به سال جدید نبر. فرصت‌های طلایی را با ترفند از فردا و شنبه بعد و ماه بعد از دست می‌دهی و باز آخر سال مینشینی و بدون اینکه سال خوبی طی کرده باشی. باز منتظر تحویل سال بعد می‌شوی. چیزی که باید تغییر کند دیدگاه توست نه شنبه‌هایی که بی‌تکرار پشت هم می‌آیند و تمام می‌شوند!
مرضیه بامیری

سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: آیا می‌دانید ماجرای یک ساعت خاموشی زمین چیست؟ هر ساله آخرین شنبه ماه مارس مردم بسیاری از کشور‌ها اقدام به خاموشی یک ساعته انرژی می‌کنند تا با این حرکت جهانی بر اهمیت زمین و طبیعت تأکید کنند. این تاریخ در ایران مصادف است با ایام نوروز. در سال جدید از شما می‌خواهیم برای خودتان بدعت‌های جدید بگذارید. بدعت‌ها یعنی ساختار شکنی و تغییر مسیری که تاکنون ادامه می‌دادید. بیایید سال‌نو را با بدعت‌های نو و چند عادت خوب استقبال کنیم. روی خاموشی‌ها بیشتر تمرکز کنیم. کلید خاموشی را در ذهنت فعال کن و از آن نهایت استفاده را ببر.

غیبت و دروغ خاموش!


هر چه زبان تو خاموش‌تر بماند دانش‌تو افزون‌تر می‌شود و وقت برای یادگرفتن بیشتر خواهی داشت. کمتر حرف بزن و بیشتر گوش کن. این راز موفقیت آدم‌های بزرگ است. کمتر غیبت کن و سعی کن بیشتر با کفش‌های دیگران راه بروی. اینگونه راحت‌تر می‌توانی دست از قضاوت‌های ناعادلانه‌ات برداری و به درک بهتری از شرایط دیگران دست‌یابی. دروغ را حذف کن تا معجزه‌اش را در روند زندگی‌ات احساس کنی. زبانت را به کلام مثبت عادت بده و عادت بدبینی و یأس را خاموش نگه‌دار. یادت باشد دنیا با تمام سرعت روبه جلو در حرکت است و قرار نیست لحظه‌ای به غرولند یا احساس منفی شما توجهی کند. پس خودتان را با ساعت زمان کوک کنید و هرگز عقب‌گرد نزنید.


مصرف زدگی و تجملات خاموش!


هر چه چراغ تجملات را خاموش یا کم‌نور نگه‌داری روحت در آرامش بیشتری خواهد بود و شب‌ها خواب بهتری خواهی داشت. امسال وقت کمتری را در مراکز خرید سپری کن. موارد غیر ضروری را از لیست خریدت حذف کن و اگر به وسیله‌ای احتیاج نداری دلت را یاد بده بهانه‌گیری نکند و برای عادت لذتبخش خرید کردن عادت مفید دیگری جایگزین کند. اقتصاد فعلاً همین است که می‌بینید پس منتظر معجزه نباشید و خودتان گلیم‌تان را از آب بیرون بکشید. لیستی از اولویت‌های خود و خانواده‌ات تهیه کن و به برنامه خودت احترام بگذار. امسال خرید کتاب را در سبد اقتصادی قرار بده. نگذار کرونا عادت بد مجازی بودن را در فرزندت نهادینه کند. نگذار به دیدن فیلم‌های مجازی و بازی‌های آنلاین عادت کند. هنوز هم کتاب مهم‌ترین و اصلی‌ترین گزینه برای تربیت فرزندان است.


تنبلی و امروز و فردا کردن خاموش!


به خودت قول بده کارهایت را طبق برنامه پیش ببری و این عادت خوب را به فرزندت بیاموزی. یادش بده برای خودش هدف تعیین کند. چند سال است موقع تحویل سال آرزو میکنی و در سررسید زیبای جدیدت برنامه‌ها را می‌نویسی؟ چندبار نیمه‌های سال خسته شدی و برنامه را رها کردی؟ بی‌برنامگی مهم‌ترین آفت زندگی است که جلوی حرکت رویا را سد می‌کند. اگر می‌خواهی متفاوت باشی پس سعی کن سال جدید را متفاوت آغاز کنی و خلاف مسیر رودخانه حرکت کنی. فردا را فقط منتظر نتیجه باش و تا می‌توانی در حال زندگی کن. برای رسیدن به رویاهایت امروز و فردا نکن. همین حالا اراده کن، هدفت را روی یک تکه کاغذ بنویس و روی در یخچال بچسبان. جایی که مدام در معرض دید باشد و تو بدانی همان اندازه که خوردن و نوشیدن مهم است و دلت می‌خواهد هر بار یخچال را باز می‌کنی با خوراکی‌های خوشمزه روبه‌رو شوی؛ به همان اندازه باید فکر رویا‌های رنگارنگت باشی و اولین قدم تلاش کردن است. کرونا امسال خیلی از ما را تنبل و خوش‌خواب کرد. پس تا قبل از تحویل سال برنامه خوابت را تنظیم کن که سال بعد معضل تغییر عادت‌های بد نمانی. خانه‌نشینی و قرنطینه و حذف رفت و آمد‌ها بهانه خوبی برای تنبلی و پر خوابی نیست. هنوز هم مهم‌ترین معجزه‌ها در سحرگاه رخ می‌دهد. بیشتر ورزش کن و کمتر برای خوردن وقت بگذار.


دور دور الکی در فضای مجازی خاموش!


مونس هر کدام از ما این روز‌ها یک گوشی موبایل است. هنوز در رختخواب چشم‌های‌مان باز نشده سرمان در گوشی است و اینترنت پر سرعت و وای فای بخش لاینفک زندگی‌مان شده است. با بخش کاری و مفید اینترنت کاری ندارم. با آن‌هایی که کسب وکارشان مجازی است حرفی ندارم. روی سخنم با شماست که هنوز صورت آب نزده استوری‌های اینستاگرام را چک می‌کنید و تمام پست‌ها را بدون جا انداختن حتی یکی، مرور و لایک می‌کنید. شما که سریال‌های خانگی از نان شب برایتان واجب‌تر است. هر قسمت را چند بار تماشا می‌کنید. شما که مدام برای تغییر پروفایل شخصی‌تان دغدغه دارید. شما که هر لحظه به جای لذت بردن از دورهمی و تفریح و طبیعت فکر لایو گرفتن هستید و معتاد دنیای مجازی شده‌اید. دور دور‌های بیهوده در مجازی مساوی است با اتلاف وقت و هدر رفتن زمان مساوی است با خداحافظی با اهدافی که یادداشت کرده‌اید. اگر قرار است به همین منوال پیش بروید بهتر است در تقویم سال بعد رویاهایتان را بنویسید!


تکیه کلام‌های ناامید کننده خاموش!


این عادت بد را که می‌خواهی هر کاری را از شنبه بعدی شروع کنی در سال کهنه جا بگذار و با خودت به سال جدید نبر. فرصت‌های طلایی را با ترفند از فردا و شنبه بعد و ماه بعد از دست می‌دهی و باز آخر سال مینشینی و بدون اینکه سال خوبی طی کرده باشی. باز منتظر تحویل سال بعد می‌شوی. چیزی که باید تغییر کند دیدگاه توست نه شنبه‌هایی که بی‌تکرار پشت هم می‌آیند و تمام می‌شوند!


شانس را بهانه کم‌کاری‌هایت قرار نده. شاید تا حدودی در نتیحه مؤثر باشد ولی تن دادن به این نظریه یعنی پذیرفتن شکست. هرگز نگو پارتی می‌خواهد. می‌خواهد، ولی تو انجامش بده. اگر آن‌ها با پارتی زود کارشان راه‌افتاده و به مقصد رسیده‌اند تو با تلاش و ممارست برس، حالا کمی دیرتر!


نگو خسته‌ام. جملات منفی را حذف کن و با افراد منفی باف و ناامید معاشرت نکن. آن‌ها فقط بلدند غربزنند و تو را از راهی که پیش‌رو داری منصرف کنند. اشتباهاتت را در سال جدید جا بگذار و فقط توشه تجربیات را با خود به سال نو ببر. نگذار گذشته مدام روی دوشت سنگینی کند.


امیدوارم سال پیش‌رو برایتان یک سال طلایی در مسیر رسیدن به اهدافتان باشد و سال بعد در چنین روزگاری در حال تمجید وستایش خودت باشی برای عمر مفیدی که گذراندی و آرزو‌هایی که محقق کردی.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن خرامیدن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
0
سلام به یک ضامن با گواهی کسر حقوق برای وام 50میلیون تومانی نیاز دارم خیلی فوری09123979138
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار