کد خبر: 1042484
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۴
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به توافق ۲۵ ساله ایران و چین
توافق ۲۵ساله ایران و چین حواشی بسیاری در شبکه‌های اجتماعی داشت. رسانه‌های کفر نیز با تمام توان کوشیدند این توافق را تخریب کرده و فروش ایران جلوه دهند، اما کارشناسان سیاسی و اقتصادی بسیاری این توافق را برگ برنده ایران دانستند و آن را آغازی بر دوران پساامریکا در روند افول ابرقدرتی امریکا تحلیل کردند.

جوان آنلاین: توافق ۲۵ساله ایران و چین حواشی بسیاری در شبکه‌های اجتماعی داشت. رسانه‌های کفر نیز با تمام توان کوشیدند این توافق را تخریب کرده و فروش ایران جلوه دهند، اما کارشناسان سیاسی و اقتصادی بسیاری این توافق را برگ برنده ایران دانستند و آن را آغازی بر دوران پساامریکا در روند افول ابرقدرتی امریکا تحلیل کردند. آن‌ها معتقدند این توافق می‌تواند منجر به پایان تأثیر تحریم‌های امریکا و خنثی کننده فشار حداکثری باشد و موجب رونق تولید در ایران شود. همچنین برخی کاربران نیز با اشاره به تلاش رسانه‌های امریکایی و سعودی در تخریب این توافق و نارضایتی منافقین و معاندین لندن نشین، این مخالفت‌ها را نشانه موفقیت این توافق و ناکام ماندن امریکا و امریکا دوستان دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران در این خصوص را می‌خوانید.

 
رضا سراج:

چرا در حالی‌که هم اکنون چین بزرگ‌ترین شریک تجاری اروپا و امریکاست، امضای سند همکاری جامع اقتصادی بین ایران و چین باعث ناراحتی و واکنش شدید امریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی و سربازان رسانه‌ای آنان شده است؟!

سیدامیر سیاح:

با اجرای سند همکاری ایران و چین، اقتصاد ایران از گوشه رینگ درمی‌آید. امریکا به شدت دنبال دستیابی به اصل سند است تا مسیر‌های خروج ایران از تحریم را کور کند و ۱۰سال زحمتش در تحریم شکست نخورد. رسانه‌هایش با همه توان فشار می‌آورند و حتی تجمع اعتراضی ساماندهی می‌کنند که جزئیات سند را منتشرکنید.

سیدمحمدهادی سبحانیان:

امضای یک سند همکاری که چنین عریان رقبا/ دشمنان اقتصادی- سیاسی کشور را به تلاطم و دست‌وپا زدن انداخته، اگر وارد فاز عملیاتی و موافقتنامه‌های همکاری شود چه بر سر منافعشان خواهد آورد!

عبدالله گنجی:

موضع کسانی که چندین توئیت و د‌هها پیگیری درباره لزوم تحریم ایران کرده‌اند درباره قرارداد ایران- چین قابل درک است. آنچه ریسیده‌اند پنبه شد. موافقان و مخالفان قرارداد ایران- چین به یک تقاطع مشترک رسیده‌اند موافقان «ناکام گذاردن» امریکا و مخالفان «ناکام ماندن» امریکا. این کجا و آن کجا...

موسی شهبازی غیاثی:

چین در ابرپروژه یک کمربند یک راه (نقشه زیر) با همه کشور‌ها درحال سرمایه‌گذاری مشترک است. دیپلماسی اقتصادی ایجاب می‌کند ایران در این ابرپروژه بازیگر فعال باشد. کاش این اعتراضات و حساسیت‌های همکاری با کشور‌ها با غرب هم بود!

محمدحسین آزادی:

شورای سردبیری وال استریت ژورنال توافق ۲۵ساله ایران و چین را عامل فروپاشی تحریم‌ها و سلطه دلار بر جهان دانسته و با عصبانیت هر چه تمام به دولت بایدن تاخته است. هر چه جلوتر می‌رویم دلیل عصبانیت غربگرایان از توافق ایران و چین بیشتر آشکار می‌شود.

حسین دلیریان:

توافق ۲۵ساله ایران و چین حتماً می‌تواند در عرصه امنیتی و دفاعی، جایگاه ایران را از طریق همکاری امنیتی در سطح منطقه و همچنین همکاری آموزشی و صنعتی در حوزه دفاعی ارتقا دهد. این همکاری‌ها برای چین هم مهم است، چه اینکه او هم دنبال هم‌پیمانی قدرتمند در سطح منطقه است.

محمد شیروانی:

درحالی که نیکی هیلی می‌گوید قرارداد ۲۵ساله ایران با چین، پایان فشار تحریم‌های امریکاست، اما براندازان این قرارداد را مضر می‌دانند که دلیلش پر واضح است: ایران قوی، عزرائیلِ رؤیای شتر خواب دیده براندازان است، بسوزید از این درد!

محمد پازوکی:

‏مشکل توافق ۲۵ساله با چین اینه که تأسیسات هسته‌ای رو نابود نمیکنه، هیچ تحریمی رو تمدید نمیکنه، ترامپی نیست که بتونه نقضش کنه و لغو قرارداد رو بندازیمش گردنش. دلار رو به ۵۰هزار، مرغ رو به ۷۹ هزار و سکه رو به ۲۰ میلیون نمیرسونه. مشکل توافق ۲۵ ساله اینه که یه چیزی مثل برجام نیست!

الهام عابدینی:

هرکسی که امیدوار بود با خروج ترامپ از کاخ سفید، دنیا روی خوشی به منافع امریکا نشان می‌دهد، در این دو ماه ناامید شد. آخرین نمونه هم امضای سند جامع همکاری میان چین و ایران بود که نشان داد دشمنان امریکا برای دستیابی به اهداف راهبردی‌شان با هم متحد شده‌اند.

ابراهیم داروغه‌زاده:

همان‌هایی که از ترامپ می‌خواستند ایران را تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دهد حالا از سند همکاری بلندمدت ایران با چین ناراحت هستند. اگر راست می‌گویند از بایدن خواهش کنند تحریم‌ها را بردارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار