کد خبر: 1042474
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳
در پی تعلل امریکا و عربستان در پایان دادن به جنگ یمن، جنبش انصارالله بر دامنه حملات هوایی خود به عمق خاک عربستان افزوده است و در تازه‌ترین عملیات، پهپاد‌های یمنی چندین نقطه حساس نظامی را در عربستان مورد هدف قرار دادند. دولت امریکا هم در راستای بازنگری در روابط با ریاض، برخی قوای نظامی خود را از عربستان خارج کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: درحالی که رژیم جنایتکار سعودی در هفتمین سال حمله به ملت بی‌دفاع یمن، حملات هوایی خود را ادامه می‌دهد، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز پاسخ این جنایات را با موشک و پهپاد می‌دهند. سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز پنج شنبه در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر از حمله پهپادی علیه چند موضع حساس در ریاض پایتخت عربستان سعودی خبر داد. به گزارش شبکه المسیره یمن، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که نیروی پهپادی ارتش توانسته در ریاض با چهار پهپاد مواضع حساس و مهمی را هدف قرار دهد. یحیی سریع با تأکید بر اینکه برخورد با هدف دقیق بوده است، اعلام کرد که این اقدام در چارچوب حق طبیعی و مشروع مردم یمن در واکنش به تجاوز‌ها و محاصره یمن صورت گرفته است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یحیی سریع همچنین گفت: «نیرو‌های یمنی با دو فروند پهپاد از نوع قاصف k۲ پایگاه هوایی «ملک خالد» در منطقه خمیس مشیط را هدف قرار دادند.» سریع همچنین تأکید کرد: «عملیات‌های نظامی ارتش یمن تا زمان تداوم تجاوز‌ها و محاصره یمن ادامه پیدا خواهد کرد.» مقامات سعودی که معمولاً پیش از اعلام انصارالله، ادعا‌هایی درباره رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های یمنی منتشر می‌کنند، این بار نتوانستند حملات یمنی‌ها را لاپوشانی کنند و وزیر خارجه عربستان پنج شنبه شب در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان، به این موضوع که اهدافی در خاک این کشور در پی حملات ارتش یمن هدف قرار گرفته است، اذعان کرد. در ماه‌های اخیر، انصارالله و ارتش یمن ده‌ها حمله موشکی و پهپادی به عمق خاک عربستان انجام داده‌اند که این مسئله نگرانی سعودی‌ها را در پی داشته است. حتی امریکایی‌ها نیز برای نجات متحد خود، تلاش می‌کنند تا انصارالله را از حملات پهپادی و موشکی به تأسیسات نفتی و مناطق نظامی عربستان بازدارند، اما یمنی‌ها گفته‌اند تا زمانی که حملات ائتلاف سعودی به ملت یمن ادامه داشته باشد، حق دفاع از خود را محفوظ می‌دارند.

حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها در شرایطی است که دولت جدید امریکا بار‌ها ادعا کرده که قصد دارد به جنگ یمن پایان دهد، اما در عمل اقدامی برای کاستن از حملات رژیم سعودی علیه یمنی‌ها انجام نداده است. مشارکت امریکا در جنایات عربستان علیه ملت یمن، سبب شده این کشور با فاجعه انسانی مواجه شود. به گزارش المسیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله روز پنج شنبه در واکنش به فاجعه انسانی در یمن در توئیتی نوشت: «در دنیا رفتار‌های تمسخرآمیزی مانند رفتار امریکا و آن‌هایی که در اطرافش هستند، وجود ندارد. به یک کشور حمله می‌کنند، آن را محاصره می‌کنند و از همه چیز آن‌ها را محروم می‌کنند حتی اکسیژن، اگر می‌توانستند این کار را می‌کردند.» وی در ادامه نوشت: «سپس با مسخرگی می‌گویند که به آن کشور کمک می‌کنند، خجالت نمی‌کشند! آن کشور را باید به حال خود رهاکنند تا با عزت و کرامت به امور خود بپردازد. این کشور نیازی به این مزخرفات ندارد.»

عقب‌نشینی واشنگتن

هرچند دولتمردان جدید امریکا خود را متعهد به دفاع از عربستان در منطقه اعلام کرده اند، اما ظاهراً در حال تجدیدنظر در سیاست‌های نظامی با ریاض هستند. روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه در گزارشی نوشت جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا در راستای بازنگری روابط واشنگتن با ریاض، برخی از قوای نظامی امریکا را از عربستان خارج کرده است. وال استریت ژورنال نوشت: تحولات نظامی از سوی دولت بایدن در حالی صورت گرفته که ریاض به کمک‌های نظامی امریکا در مواجهه با حملات موشکی و پهپادی از سوی یمن محتاج است. این رسانه امریکایی در ادامه نوشت: «امریکا در حال حاضر سه سامانه دفاعی آتشبار ضدهوایی پاتریوت خود را از منطقه خلیج فارس از جمله پایگاه هوایی شاهزاده سلطان از عربستان خارج ساخته است، این سامانه به منظور محافظت از نیرو‌های امریکایی در این بخش از عربستان مستقر شده بود.» این روزنامه افزود: «به گفته برخی مقامات امریکایی کاهش‌های بیشتر قوای نظامی امریکایی از عربستان همچنان مد نظر و درحال بررسی است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
0
پیروز باد انصارالله یمن
مرگ بر آمریکا
مرگ بر آل سعود
Said
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
0
دمشون گرم شیرمردان یمنی را ، عربستان سعودی باید تاوانی سنگین بپردازد بخاطر ظلمی که به ملت یمن کردند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار