کد خبر: 1042333
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
رئیس قوه قضائیه:
حجت الاسلام رئیسی، با تأکید بر اینکه دغدغه کشور باید تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها باشد، گفت: مدیران و مسئولان در هر پست و مقامی که قرار دارند باید در تحقق شعار سال عمل کنند.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، امروز(10 فروردین) در جلسه شورای اداری لرستان که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، گفت: برای رفع مسائل و مشکلات لرستان باید مسأله شناسی صورت گیرد و برای برون رفت از مشکلات زمان بندی انجام شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه مسأله کارخانجات و کارگاه های تعطیل شده هر کدام یک مشکل نقدینگی، عدم مدیریت یا دلایل مختلف دارند، گفت: این مشکلات به یک روزه اتفاق نیفتاده اند و برای حل این مشکلات باید راهکارها دنبال و حل شود.

وی ادامه داد: افرادی که مسئولیتی بر دوش می گیرند باید مجدانه پیگیری کنند و مدیر باید نظارت دائم داشته باشد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به وجود آب، خاک، هوا، فضای مناسب و نیروی انسانی و جوان کارآمد، خاطرنشان کرد: زمینه و بستر لازم در استان لرستان فراهم است و باید این ظرفیت ها به بهره برداری برسد.

وی با تأکید بر ضرورت نقش دادن به مردم برای رسیدن به ثبات سرمایه گذار، ادامه داد: در هر کاری که مردم نقش داشته اند، پیروز شده ایم و امروز نیز برای رفع مشکل بیکاری و رسیدن به ثبات سرمایه گذاری باید نقش مردم پر رنگ شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به شعار سال، تصریح کرد: تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها باید دغدغه همه قار گیرد و هر کسی در هر زمینه ای که فعالیت دارد، زمینه تولید پشتیبانی و موانع تولید اقدام کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل مربوط به بانک ها است، گفت: مسئولان بانک ها در این زمینه باید اقدامات لازم را انجام دهند.

۷۰درصد صنعت غیر فعال یا نیمه فعال نگران کننده است

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه ۷۰درصد صنعت غیر فعال یا نیمه فعال نگران کننده است، عنوان داشت: در زمینه کارخانه فولاد و عظیم خودرو حداکثر بین دو تا ۳ ماه باید تعیین تکلیف شود و حکم قطعی انجام شود.

وی با بیان اینکه همه ما حامی مدیر با کفایت، شجاع، اهل ریسک کردن هستیم که در میدان مبارزه با دشمن ملت را تنها نمی گذارد و دنبال دور زدن تحریم ها است، افزود: دستگاه قضا از مدیر خطر پذیر حمایت خواهند کرد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: در زمینه مسأله زندان بروجرد و یا هر زندانی که درون کالبد شهر قرار دارد، آمادگی داریم که خارج از کالبد شهرها منتقل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در مورد اراضی کشاورزی و منابع طبیعی پرونده ها نباید زیاد طول بکشد، تصریح کرد: برای حل یک اختلاف باید امور را برای مردم تسهیل کنیم، مردم را گرفتار نکنیم.

مدیران بر مدار قانون عمل کنند

حجت الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه مدیران باید بر مدار قانون عمل کنند، گفت: کشور ما کشور انتخابات است و اگر بخواهد کشور بر مدار ثباتی عمل کند، آن مدار قانون است در این راستا از تخلف دوری می کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی است، تأکید کرد: عملکرد ما بر پایه عدالت باشد امید ایجاد می کند و مردم را نسبت به کارآمدی نظام اداری خوش بین می کند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار