کد خبر: 1042308
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
یک کارشناس حوزه کار معتقد است اگر نوسان نرخ ارز و قیمت دلار در بازار کنترل شود امسال به لحاظ معیشتی سال خوبی برای کارگران و شاغلان و بازنشستگان خواهد بود.
حمید نجف درباره اولویت‌های سال جدید در حوزه بازار کار و اقتصاد اظهار کرد: با توجه به آنکه کرونا امسال هم با ما خواهد بود تاکید و انتظار این است که به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیش از پیش توجه شود و تامین واکسن در داخل نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته سال سختی برای همه مردم و کشور بود و نمی‌توانیم مشکلات را گردن دولت بیاندازیم، چون از یک طرف با تحریم‌های ظالمانه رو به رو بودیم و از طرف دیگر کرونا به ما فشار آورد و کسب و کار‌ها و بنگاه‌ها را تعطیل کرد.

کارگران روزمزد و ساختمانی محروم از مزایای بیمه بیکاری

این کارشناس حوزه کار افزود: متاسفانه بسیاری از کارگران روزمزد و کارگران ساختمانی از مزایای بیمه بیکاری و دریافت وام کرونا محروم ماندند و سال را با دشواری پشت سر گذاشتند طبعا عده‌ای از کارگران تحت تاثیر کرونا بیکار و خانه‌نشین شدند و به لحاظ درآمدی و معیشتی مشکل پیدا کردند که دولت با همکاری وزارت کار در بحث بیمه بیکاری به سرعت وارد عمل شد هر چند که پرداختی‌ها گاهی به موقع نبود و واریزی‌ها با تاخیر انجام گرفت.

نجف درباره تاثیرگذاری کرونا بر بازار کار در سال ۱۴۰۰ گفت: اگر چه باید مراقب کرونا باشیم، ولی تصور نمی‌کنم که امسال کرونا به آن شکل که در سال گذشته آسیب زد و باعث رکود شد به بازار کار لطمه بزند و منتج به بیکاری شود، چون اثر خود را سال قبل گذاشت.

بیشترین تاثیر کرونا روی بنگاه‌های کوچک و تولیدی

وی ادامه داد: به اعتقاد من کرونا در سال جدید بیشتر روی بنگاه‌های کوچک و واحد‌های تولیدی که ممکن است توان افزایش حقوق و دستمزد را نداشته باشند تاثیرگذار خواهد بود، چون سال گذشته کارگران و اکثر حقوق بگیران قدرت خرید چندانی نداشتند و همین امر موجب شد تا کارگاه‌های کوچک و تولیدی‌ها فروش نداشته باشند و اصطلاحا زمین گیر شوند.

نجف گفت: امسال باید بیشتر هوای واحد‌های کوچک را داشته باشیم و آن‌ها را حمایت کنیم تا مبادا دچار رکود شوند و به تعدیل نیرو روی بیاورند.

به اعتقاد این کارشناس حوزه کار، اگر بتوانیم امسال نرخ تورم و به خصوص نرخ ارز و دلار را کنترل کنیم کارگران نفسی می‌کشند و به لحاظ معیشتی سال خوبی برای کارگران، شاغلان و بازنشستگان خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار